"Nak Jadi Jutawan, Jadilah Dermawan Pada Mak, Isteri & Anak" Tip Murah Rezeki Ebit Lew Skip to main content

"Nak Jadi Jutawan, Jadilah Dermawan Pada Mak, Isteri & Anak" Tip Murah Rezeki Ebit Lew



Ustaz ebit lew, pendakwah yang sangat terkenal di media sosail melalui kerja amal yang dilakukan olehnya berkongsi bagaimana cara mendapat rezeki yang melimpah ruah.

menurutnya melalui perkongsian di Instagram, beliau sebelum ini pernah melalui kehidupan yang susah dan sukar. Namun berkat doa ibu bapa, isteri serta anak kehidupan menjadi lebih senang.



Berkat Doa Mak Ayah

syukur pada Allah yang Maha Kaya dan Maha Penyayang. Berkat doa mak ayah. Berkat cinta kasih sayang pada bidadari. Doa ramai orang baik-baik. Allah beri rezeki mencurah-curah. Ramai tanya saya soalan buka-bukan. Saya bekerja dan berniaga dah lebih 10 tahun.

Dulu pernah susah, tidur atas guni

Dulu saya tidur masjid. Pernah tidur atas guni. Dari kecil berdakwah dan menyebarkan kasih sayang. Soalan paling banyak saya dengar nanti kau sibuk tolong orang sana sini habus hilang dunia. Kau nak jadi apa dah besar, sampailah Universiti

Orang tak nak ambil saya berkerja sebab selekeh

Ramai tak nak ambil saya kerja sebab selekeh. Dengan janggut kasut pun buruk. Stokin takde masa tu susah betul. Duit gaji dekat mak semuanya rhm800 dengan banyak kerja. Saya walau ada sepinggan nasi share dengan kawan. ada orang masuk rm2 dekat poket sebab tolong isi minyak. saya menangis depat rm2 tu. besar nilai untuk saya



Mula Buat Syarikat Sendiri

saya mula kerja dengan Dato Dr Hj Fadzilah Kamsah dan Prof Hanim. sebagai trainer atau motivator. prograhm korporat teambuilding selama 4 tahun. selepas itu saya mula buat sendiri. syukur syarikat minyak dan kapal buat teambuilding dengan saya. syarikat kerajaan ada buat program untuk seluruh kementerian. program keluargasunnah.

Saya Ada Banyak Perniagaan

saya da 3 restoren paramount coffe house. sebenarnya dah plan nak buka seluruh malaysia. dan nak buka di luar negara. belum sempat jer, butik jubbah. syukur rezeki makin melimpah ruah. saya tulis 9 buku. semua buku laris. buku yang dah 8 tahun tulis masih laris sampai sekarang.tambahan lain youtube dan facebook ada bayaran dapat.

Sayang Ibu, Sayang Isteri dan Anak-anak

Jaga solat sayang ibu, sayangi isteri dan anak-anak. selalu sedekah dan sayang semua orang. bekerja kuat untuk bantu orang miskin dan anak yatim. sebarkan kasih sayang. kaya dihati. ini semua dunia sementara. Allah punya semua. Dia boleh beri dia boleh ahmbil semula. Dia maha kuasa

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me