Omza Malaysia Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2020

Yakin DS Najib Tak Bersalah, Penyokong OKU Mengamuk Di Luar Mahkamah

Hari ini, rakyat Malaysia dilihat saling ‘berperang’ di media sosial mengenai keputusan mahkamah terhadap pertuduhan kepada bekas Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak. Pertuduhan yang dibacakan oleh Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali di Mahkamah Tinggi, mendapati Datuk Seri Najib Razak bersalah terhadap semua tuduhan rasuah dan pengubahan wang haram dana RM42 juta SRC International Sdn Bhd yang dihadapinya. “Penyokong OKU mengemuk di luar mahkamah…” Sudah tentunya, keputusan yang dibaca tersebut menimbulkan rasa tidak kepuasan hati oleh para penyokong DS Najib. Sehinggakan, sebuah video yang memaparkan salah seorang penyokong beliau tular media sosial kerana mempertahankannya. Agak menarik perhatian kerana penyokong tersebut dikatakan seorang wanita OKU sambil memegang kerusi roda dan mengamuk di luar mahkamah selepas tidak berpuas hati dengan keputusan tersebut. “Mana ada Perdana Menteri bela rakyat…” “Kesian akak ni…” Sudah tentunya, ramai yang menzahirkan rasa simpati terhad

Bila Anak Nak Dukung Bukan Sebab Mengada-Ngada, Tapi Dia Rindu Pelukan Ayahnya

Menjelang perayaan Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi, pasti pusat-pusat membeli belah sering dipenuhi orang ramai tidak kira hujung minggu atau pun harian biasa. Yang paling seronok membeli-belah selain para wanita sudah pasti anak-anak kecil. Namun ada kalanya, selepas penat berjalan, anak-anak ini akan mula ‘buat perangai’. Antara yang sering diminta mereka ialah untuk didukung dan selalunya si ayahlah yang akan menjadi ‘mangsa’. Akan tetapi, ketahuilah bahawa anak-anak ini bukanlah mengada-ngada ketika minta didukung, sebaliknya mereka hanya merindui pelukan seorang ayah. Kenyataan inilah yang dikongsikan oleh seorang pengguna Facebook, Mohd Fhais melalui satu kiriman yang dimuatnaik baru-baru ini. Bila anak nak dukung tu bukan sebab mengada ngada, tapi dia rindu pelukan dari ayah. Selalu kalau berjalan dekat shopping mall atau pasar malam annur rania mesti nak berdukung. Allahu, berat Annur Rania ni bukan sikit-s ikit. Dekat 20 kilogram juga. Cukup sejam begini boleh patah pingg

Rupanya Shahrukh Khan dari Temerloh ni edit saja, ini wajah sebenar

Malam tadi telah jadi viral beberapa keping gambar menunjukkan wajah seorang jejaka Melayu dengan wajah seakan pelakon megastar Bollywood iaitu Shah Rukh Khan. Lelaki berkenaan bernama Fendi dari Temerloh, Pahang. Menerusi satu posting, Fendi telah muatnaik gambarnya yang jelas mirip Shah Rukh Khan dan ini sekaligus membuatkan ramai kaum hawa bergetar ovary,memuji kekacakkan wajah Fendi. Paling ketara adalah di bahagian mata Fendi yang nampak memang sama umpama mata pelakon Kuch Kuch Hota Hai itu. Ini tulisnya semalam yang jadi viral: “Ramai rasa keliru sebab kata mata saya macam Shahrukh Khan. Patut rasa macam asyik ada orang yang pandang je.Seram juga rasa. Terima kasih kepada yang belanja saya durian tadi”. Tulisan itu dibuat beserta gambar menunjukkan wajahnya tu yang telah di kongsi lebih dari seribu orang dan seribu lebih komen. Tak lama kemudian, jejaka berkenaan yang bekerja sebagai pembuat roti canai akhirnya tampil dengan satu kenyataan setelah dirinya menjadi viral dan mula

Penafian (Disclaimer)

Interpretation and Definitions Interpretation The words of which the initial letter is capitalized have meanings defined under the following conditions. The following definitions shall have the same meaning regardless of whether they appear in singular or in plural. Definitions For the purposes of this Disclaimer: Company (referred to as either "the Company", "We", "Us" or "Our" in this Disclaimer) refers to omza.my. Service refers to the Website. You means the individual accessing the Service, or the company, or other legal entity on behalf of which such individual is accessing or using the Service, as applicable. Disclaimer The information contained on the Service is for general information purposes only. The Company assumes no responsibility for errors or omissions in the contents of the Service. In no event shall the Company be liable for any special, direct, indirect, consequential, or incidental damages or any damages whatsoever, whether

Polisi Privasi

Memandangkan blog ini didirikan menerusi platform percuma Blogger/Blogspot; maka polisi kandungan blog ini adalah tertakluk dengan polisi kandungan yang telah disediakan oleh pihak Blogger/Blogspot. Ia akan diterbitkan dalam Bahasa Inggeris. Harap maklum. The blog content policy start here: Blogger is a free service for communication, self-expression and freedom of speech. We believe that Blogger increases the availability of information, encourages healthy debate and makes possible new connections between people. It is our belief that censoring this content is contrary to a service that bases itself on freedom of expression. However, in order to uphold these values, we need to curb abuses that threaten our ability to provide this service and the freedom of expression that it encourages. As a result, there are some boundaries on the type of content that can be hosted with Blogger. The boundaries that we've defined are those that both comply with legal requirements and that serve to

Perkahwinan berakhir, Sharnaaz lepaskan Nabila sebagai isteri

Berkahwin pada tahun 2017, kini rumah tangga yang dibina pelakon Sharnaaz dan Noor Nabila berakhir. 3 tahun melayari bahtera perkahwinan pada hari ini, didedahkan bahawa secara rasmi bahawa Sharnaaz telah melepaskan Nabila sebagai isterinya pada tarikh 9 Julai yang lepas. Sharnaaz melafazkan talak kepada kakak Neelofa itu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan. Menerusi satu kenyataan dari Nabila, hal ini dibuat bersama yang mana mereka berpisah dengan hati terbuka oleh dia dan Sharnaaz. Ini komen Nabila. “Syukur sgt proses ini jalan lancer dan dalam keadaan huungan antara saya dan Sharnaaz sedang baik. Kami berdua menerima keputusan ini dengan hati terbuka serta akur dengan ketentuan. “Apa yang berlaku adalah hubungan dan jodoh tidak berpanjangan. Saya sendiri langsung tidak pernah fikir bahawa jodoh kami akhirnya dah berakhir. Mana laha ada orang kalau kahwin, nak perpisahan”. “Kami harap dapat bekerjasama dengan baik demi anak, nak besarkan anak kami Jebat Jayden. Itu paling