Ayana Moon Mualaf Korea Ke-3 Tercantik Di Korea, Pertama Tercantik Adalah… Skip to main content

Ayana Moon Mualaf Korea Ke-3 Tercantik Di Korea, Pertama Tercantik Adalah…

Wanita Korea Islam bernama Ayana Moon sememangnya popular di mata peminat Korea Islam. Populariti dia melonjak apabila tampil dalam sebuah program TV khusus bercerita tentang kehidupannya sebagai seorang muslimah berbangsa Korea. Malah, Ayana Moon juga popular kerana menjadi model beberapa jenama fesyen seperti tudung dan pakaian muslimah. Ayana juga pernah popular kerana disangka bekas bintang K-POP. Sebaliknya, ia hanyalah salah sangka kerana Ayana memang tidak pernah terlibat dalam dunia hiburan sama sekali.

Sangkaan itu terjadi kerana nama dan wajah Ayana mirip bintang K-POP yang dimaksudkan. Selain menjadi ikutan wanita dari seluruh negara, Ayana juga menjadi idaman lelaki kerana wajahnya yang cantik. Tidak dinafikan, Ayana memang mempunyai wajah jelita dan kulit putih mulus bak sutera.

Bercerita mengenai kecantikan Ayana di Korea, figura ini memang dikategorikan sebagai antara wanita Islam Korea yang paling cantik. Malah, pihak komuniti Islam Korea turut mengatakan kecantikan Ayana memang diiktiraf umat Islam Korea. Bagaimanapun, Ayana difahamkan bukanlah berada di tangga yang pertama tercantik di Korea.

Menurut sumber, kejelitaan Ayana terletak pada kedudukan yang ketiga atau keempat saja. Ada dua orang lagi wanita Islam Korea yang lebih cantik dari Ayana. Bagaimanapun, kedua-dua wanita ini tidak pula aktif di sosial media dan lebih suka mendiamkan diri saja.

Wanita Islam Korea yang pertama cantik seorang yang segan bersosial. Malah, dia lebih suka fokus kepada agama. Walaupun dilamar menjadi model dan juru cakap banyak produk kecantikan halal Korea, wanita itu tetap menolaknya. Bahkan menganggap dunia komersial bukan untuk dirinya sebagai wanita Islam Korea.

Yang berada di kedudukan kedua pula ialah wanita muslim Korea yang turut tidak mempunyai akaun sosial media. Malah, wanita ini sudah pun berkahwin. Sukar untuk menggambarkan kecantikan kedua-dua wanita ini, pihak tersebut memberitahu wajah wanita ini persis selebriti Korea yang paling cantik di dunia. Lebih cantik dari Song Ji Hyo dan Yoona Girls Generation.

Mungkin satu hari nanti, kedua-dua wanita ini akan muncul dalam sebuah video yang akan melibatkan komuniti Islam Korea. Siapa tahu, Daud Kim dan Park Soohan dapat memujuk mereka untuk membuktikan kecantikan tersebut. Mungkin wanita cantik bujang itu calon isteri Soohan atau pun Daud.  

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me