Dikeji isu babi air, Safiey Illias ‘backup’ Instafamous siap nak tampar netizen Skip to main content

Dikeji isu babi air, Safiey Illias ‘backup’ Instafamous siap nak tampar netizen

Nama Instafamous Aisar Khaledd sejak kebelakangan ini mulai menjadi sebutan selepas content ‘babi air’ tular di media sosial sehingga menjadi kecaman netizen berikutan memberi contoh tidak bermanfaat kepada kanak-kanak dan remaja.

Pelbagai kata-kata negatif diterima pemuda tersebut lebih-lebih lagi melibatkan pembaziran ‘koolfever’ susulan isu seorang wanita tertangkap kerana mencuri gel penyejuk badan di pasar raya untuk anaknya yang demam kerana tidak mempunyai wang.



Dah minta maaf

Susulan daripada itu, Aisar telah tampil membuat permohonan maaf dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan itu lagi memandangkan menyedari sensitiviti tersebut.

Dia turut akui kesilapannya serta akan lebih berhati-hati dalam membuat video untuk tontonan semua.



Nak saman, nak tampar

Turut mahu mencari peluang mengulas itu tersebut, pengasas produk kecantikkan yang penuh kontroversi, Safiey Illias memberi amaran kepada sesiapa yang mengata temannya itu mengenai isu babi air akan ditampar dengan payudara silikonnya.

Dia memuat naik gurauan tersebut  di Instagram dengan menyertakan sekali gambar bersama Aisar yang pernah tular sebelum ini.


Ramai yang komen pasal benda lain huhuhu

Lantaran itu, netizen mulai meninggalkan komen diruangan Intagram pengasas produk kecantikkan tersebut dengan pelbagai maklum balas.

Rata-rata mengambil kesempatan mempersoalkan kedudukan payudara Safiey yang terlihat aneh memandangkan ‘aset’ yang ditayang kepada umum bukanlah asli.


Apa yang ikut SOP tu?

Muka laki tu pun macam terpaksa

Sumber: Safiey Illias

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَØ°َلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَØ£ْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me