Instafamous dikecam, buang duit beli seribu ‘Koolfever’ demi buat ‘babi air’ Skip to main content

Instafamous dikecam, buang duit beli seribu ‘Koolfever’ demi buat ‘babi air’

Sejak kebelakangan ini, sering kita dengar berkenaan permainan ‘babi air’ yang dibuat menggunakan gel penyejuk untuk kegunaan meredakan demam.

Banyak video-video yang dilakukan oleh Instafamous atau selebriti media sosial menunjukkan mereka membela ‘babi air’ sehingga menjadi ikutan para remaja khususnya pelajar sekolah.

Content apa ni sebenarnya?

Walau bagaimanapun, permainan tersebut ternyata mengeluarkan modal apabila perlu membeli gel penyejuk atau koolfever sebelum direndam di dalam air dan membiarkannya kembang seperti agar-agar.

Jadi, seorang Instafamous dikenali sebagai Aisar Khaleed telah memuat naik video membeli seribu koolfever hanya untuk membuat ‘babi air’ ini di saluran YouTubenya.

Tetapi sudah di delete ☺
Tetapi sudah di delete ☺

Beli seribu sebab nak buat ‘babi air’?

Perkara tersebut telah mendapat kecaman warganet kerana menganggap tindakan yang dilakukan Aisar seperti tidak masuk akal memandangkan harga koolfever itu tidaklah begitu murah.

Pastinya perkara tersebut akan menjadi ikutan para remaja dan kanak-kanak yang dilihat semakin taksub dengan permainan ini.



Baru haritu ada ibu terpaksa curi sebab takde duit

Lebih membuatkan netizen kurang senang pastinya berhubung kait denganisu baru-baru ini dimana ada seorang ibu terpaksa mencuri koolfever di pasara raya untuk anaknya yang demam kerana tidak cukup duit untuk membelinya.

Membazir duit, kool fever & membazir kebodohan

Rasa tidak setuju itu telah disurakan oleh seorang pengguna Twitter dikenali sebagai muhdnajib103 dan mendapat sokongan daripada netizen lain.

Mereka menyuarakan bahawa tindakan sebegitu dilihat sangat membazir dan langsung tidak memberi manfaat kepada sesiapa.

Orang lain punyalah susah carik

“Muka ada, tapi content bodoh”

Sumber: muhdnajib103, aisar_khaleed

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me