Isteri Nazri Aziz positif Covid-19, kuarantin di villa ‘family’ siap mandi pantai Skip to main content

Isteri Nazri Aziz positif Covid-19, kuarantin di villa ‘family’ siap mandi pantai

Sejak minggu lalu, beberapa orang kenamaan yang terlibat dalam dunia politik telah disahkan positf Covid-19. Antaranya ialah bekas menteri kabinet iaitu Datuk Seri Nazri Aziz.

Beliau dipercayai mendapat simptom virus tersebut dan disahkan positif ketika menghadiri satu sidang media yang dijalankan pada 12 Januari 2021.

Susulan daripada itu, menerusi laporan mStar Online, isterinya Datin Seri Haflin Nazri Aziz dan anak mereka turut sama disahkan positif Covid-19 dan sedang menjalani kuarantin di resort milik keluarga di Kelantan.

Menurut Haflin, ketika ini beliau dan anaknya telah menjalani kuarantin di lokasi tersebut dan resort itu juga telah ditutup daripada kunjungan orang ramai sejak Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) diumumkan.

“Sudah tentu saya dijangkiti daripada Datuk Seri sebab saya bersamanya sejak pulang. Lepas habis sidang media, Datuk Seri balik ke Kota Bharu.

“Saya melihat perkara ini sebagai satu hikmah. Jadi saya dan staf kuarantin dalam kawasan villa yang dah ditutup kepada orang ramai sejaj PKP,” katanya.

Habiskan masa kuarantin kendiri di villa

Dalam satu perkongsiannya di Instagram, dapat dilihat beliau menghabiskan waktu ketika sedang menjalani kuarantin di pantai berhampiran villa memandangkan tiada kehadiran orang luar di sana.

Menurut kapsyen yang disertakan, Haflin berkata lokasi tersebut adalah terbaik untuk dinikmati sehingga tamat tempoh kuarantin.

Sempat tunggang kuda sebelum tahu positif

Tambah Haflin lagi, sebelum mengetahui dirinya positif Covid-19, beliau sempat menunggang kuda di persisiran pantai dan membuat aktiviti bersenam memandangkan kawasan tersebut luas.

Beliau juga memaklumkan setakat ini kakitangan yang negatif juga telah menjalani kuarantin di bilik masing-masing.

“Sebelum tahu kena Covid-19, saya sempat berkuda di tepi pantai, buat aktiviti bersenam. Syukur kawasan ini agak luas, jadi kakitangan yang negatif pun dapat kuarantin dalam bilik masing-masing,” jelasnya

Terdahulu, Nazri Aziz telah disahkan positif Covid-19  selepas menjalani ujian saringan apabila mengetahui menjadi kontak rapat kepada salah seorang pesakit Covid-19 ketika menghadiri sidang media berkenaan.

Sumber: Haflin Nazri AzizmStar Online (Mohd Izzat Mohd Khalizan)

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me