“Mata bengkak..” – Netizen minta Ayda Jebat & suami kurangkan ‘aktiviti malam’ Skip to main content

“Mata bengkak..” – Netizen minta Ayda Jebat & suami kurangkan ‘aktiviti malam’

Jika dilihat setiap perkongsian di laman Instagram masing-masing, jelas terpancar kebahagian pasangan pengantin baru Ayda Jebat dan suaminya Nabil Mahir.

Sungguh, kehangatan cinta antara mereka berdua semakin membuak-buak selepas mereka pulang dari percutian bulan madu di Pulau Langkawi tempoh hari.

Baru-baru ini, Nabil memuat naik sebuah video memaparkan dirinya dan isteri bermain permainan LEGO di kediaman mereka.

Namun, apa yang menjadi perhatian warganet adalah mata kedua-dua pasangan suami isteri terbabit yang kelihatan ‘sembab’, seperti tidak cukup tidur.



Mungkin mereka sibuk menyusun semula jadual kerja sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan baru-baru ini.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata peminat meninggalkan komen supaya pasangan ini mendapatkan rehat yang secukupnya.

Dalam pada itu, mereka turut berpesan kepada Ayda dan Nabil untuk tidak terlalu aktif pada waktu malam dan mengurangkan ‘aktiviti malam’ kerana bimbang akan tahap kesihatan mereka.

Muka Ayda nampak penat, aktif sangat tu

Macam nampak sesuatu…

Doakan supaya impian Nabil tercapai

Penat layan Nabil malam-malam ye

Dah kahwin kena matang

Sementara itu, ada juga yang menegur pasangan terbabit supaya bersikap matang dan buang sifat kebudak-budakan kerana pelbagai ujian akan berlaku dalam hidup ini. Malah, ada juga yang ‘geli’ melihat kemesraan mereka berdua.


Mereka diijabkabulkan pada 1 Januari lalu selepas mengikat tali pertunangan pada 28 April 2020, iaitu bersempena dengan ulang tahun kelahiran Nabil ke-32.

Sumber: Instagram Nabil Mahir

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me