Pelajar jual barang2 online cari modal buka francais J&T sendiri di usia 24 tahun! Skip to main content

Pelajar jual barang2 online cari modal buka francais J&T sendiri di usia 24 tahun!

Pepatah Melayu “hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih” merupakan salah satu nasihat yang sangat berguna untuk memacu semangat bagi terus berusaha.

Hal ini kerana bukan mudah untuk mengejar sesuatu yang diimpikan namun perkara tersebut tidak mustahil boleh dicapai andai mempunyai usaha yang gigih.

Pencapaian diusia 24 tahun

Jadi, menerusi muat naik seorang pengguna Twitter dengan nama akaun iphonebylep, dia telah berkongsi kejayaannya membuka francais perkhidmatan kurier, J&T pada usia 24 tahun.



Jual macam2 barang online cari modal

Menurut pemuda tersebut, dia berjuang hampir empat bulan menguruskan segala keperluan sebelum membuka perniagaan itu disamping bergelar pelajar yang perlu mengikuti kuliah secara atas talian pada masa ini.

Lebih membanggakan, kejayaan membuka francais khidmat kurier itu adalah atas usahanya sebelum ini yang bertungkus-lumus mencari duit dengan menjual pelbagai barangan secara atas talian.

Walaupun francais yang dibuka bukanlah untuk perkhidmatan penghantaran kerana lebih menjurus kepada tempat penurunan barang, namun ia tetap memerlukan sejumlah modal yang agar besar untuk membukanya.

Doakan dapat selesai belajar

Pemuda tersebut juga bersedia untuk berkongsi kepada semua bagaimana cara untuk membuka francais J&T pada masa akan datang kerana sekarang dia sedang sibuk dengan pembelajarannya.

Di akhir posting tersebut, iphonebylep meminta agar orang ramai dapat mendoakan kejayaannya dalam pembelajaran dan perniagaan kerana bergelar pelajar tahun akhir dalam bidang landscape architecture bukanlah sesuatu yang mudah lebih-lebih lagi ketika pandemik ini

Tahniah bro! Goodluck study too

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen yang positif kepada pemuda itu dengan mengucapkan tahniah serta memberinya semangat agar terus berjaya.

Mereka juga berharap supaya pengguna Twitter tersebut diberi rezeki yang murah dan dipermudahkan segala urusan pada masa akan datang.

Sumber: iphonebylep

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me