Rakan sebaya tak ramai, pelajar seronok sambut ‘birthday’ dengan acik2 cleaner Skip to main content

Rakan sebaya tak ramai, pelajar seronok sambut ‘birthday’ dengan acik2 cleaner

Setiap orang pastinya mempunyai pelbagai cara untuk menyambut hari ulang tahun kelahiran masing-masing. Ada yang suka melakukan sambutan bersama rakan-rakan sebaya dan ada juga bersama ahli keluarga di rumah.

Menerusi satu perkongsian daripada seorang pelajar perempuan di salah sebuah universiti tempatan, dia telah menyambut hari ulang tahun kelahirannya bersama rakan baiknya iaitu seorang cleaner di universiti.

Kawan sebaya tak ramai

Dalam video yang dikongsikan di aplikasi Tiktok, Amira Razak telah membeli dua biji kek dan set makan tengah hari buat seorang wanita yang bertugas sebagai cleaner dan menyambutnya di tepi padang rumput.


@amiraabdrazak

Officially 23 y/o✨ kita takda kawan sebaya sangat sebab lagi suka kawan dengan orang tua2😂 #fypシ

♬ Gerua (Dilwale) - Arijit Singh

Beli kek & nasi bungkus makan sama2

Menurut Amira lagi, dia sebenarnya tidak mempunyai ramai rakan sebaya dan lebih selesa berteman dengan mereka yang lebih berusia daripadanya.

Dia yang menyambut ulang tahun yang ke-23 dilihat seronok dapat berkongsi kegembiraan bersama wanita tersebut walaupun hanya meraikan hari jadi dengan dua bungkus makanan dan kek untuk dimakan bersama-sama mak cik tersebut.

Comel je sambut birthday macam tu

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen positif diatas muat naik yang memberi senyuman kepada semua itu.

Mereka juga mengucapkan selamat hari lahir buat Amira dan memuji tindakan pelajar itu yang berkawan dengan semua lapis usia dengan baik.

“Kalau macam tu kawan dengan saja ye la”

Bagus kongsi rezeki bersama

Semoga diberi kesihatan yang baik

Sumber: Amirabdrazak

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me