Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya Skip to main content

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan

Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini.

Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut.

Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini.

Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT).

Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu.

Bagi majikan, mereka hanya perlu mengeluarkan surat pelepasan perjalanan bagi setiap kakitangan yang dibenarkan bekerja sepanjang tempoh PKPB.

Walau bagaimanapun, bagi memudahkan mereka yang ingin keluar bekerja atau yang berada dalam kecemasan, berikut adalah senarai sekatan jalan raya dan lokasi penutupan jalan untuk makluman anda:


1. Kuala Lumpur

  • Aman Puri
  • Alam Damai Cheras
  • TTDI (berhadapan 1 Utama)
  • Jalan Syed Putra
  • Jalan Genting Klang (berdekatan HKL)
  • MRR2 menuju ke Jalan Ampang
  • Jalan Sultan Ismail (berhadapan Fella Design)
  • Jalan Loke Yew menuju ke Pusat Bandaraya Kuala Lumpur


2. Klang

  • Persiaran Kota
  • Batu 2, Jalan Langat
  • Petron (berhadapan AEON, Bukit Raja)
  • Batu 8, Jalan Meru Tambahan
  • Kapar Batu 10


3. Subang Jaya

  • NPE (berhampiran SS12)
  • Plaza tol Seafield
  • Plaza tol Batu 14, Puchong
  • Plaza tol LPD - PJS7
  • Plaza tol ELITE


4. Hulu Selangor

  • Plaza tol Tanjung Malim
  • Plaza tol Lembah Beringin
  • Plaza tol Sungai Buaya
  • Plaza tol Bukit Beruntung
  • KM79 Jalan Ipoh - Kuala Lumpur
  • KM60, Kuala Kubu Bharu - Fraser Hill
  • Goh Tong Jaya menuju Batang Kali
  • KM3 Sungai Duyong - Jalan Ulu Yam
  • KM33 Tanjung Malim - Sungai Besar


5. Kajang

  • Balai Polis Beranang
  • Jalan Broga
  • Jalan Bangi - Nilai
  • Jalan menuju Plaza tol Seri Putra


6. Putrajaya

  • Lebuhraya Sentosa menuju lebuhraya MEX
  • Persiaran Selatan menuju Dengkil
  • Persiaran Utara jalan keluar kedua menuju Kajang
  • Persiaran Utara (third exit ke Puchong)


7. Senarai Lebuhraya PLUS

  • Plaza tol Hospital Sungai Buloh
  • Plaza tol Sungai Buloh
  • Plaza tol Rawang
  • Plaza tol Damansara
  • Plaza tol Sungai Besi
  • Plaza tol KLIA
  • Plaza tol Southville City
  • Plaza tol Jalan Duta
  • Plaza tol Setia Alam
  • Plaza tol Shah Alam
  • Plaza tol Putra Mahkota
  • Plaza tol Sungai Buaya
  • Plaza tol Bukit Tagar
  • Plaza tol Bukit Beruntung
  • Plaza tol Lembah Beringin Plaza tol Seafield
  • Plaza tol Rawang
  • Plaza tol Tanjung Malim
  • Plaza tol Bukit Raja
  • Plaza tol Kajang
  • Plaza tol Bangi
  • Plaza tol USJ
  • Plaza tol Putra Heights
  • Plaza tol Bandar Saujana Putra

Senarai Penutupan Jalan


Kota Damansara

  • Jalan Persiaran Mahogani (Seksyen 9)
  • Jalan Persiaran Jati (Seksyen 8)
  • Jalan Persiaran Sungai Buloh (TBS)


Klang

  • Jambatan Musaeddin
  • Jalan Tengku Kelana
  • Jambatan Raja Muda Nala
  • Bukit Raja
  • Jalan Meru ke Jalan Kempas

Perubahan mengenai penutupan jalan dan sekatan jalan raya mungkin akan berlaku tertakluk kepada maklumat terkini.



Sumber: Says.com

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M