“Siapa benar2 perlu, boleh hubungi..” – Ebit Lew beli 100 tablet buat pelajar susah Skip to main content

“Siapa benar2 perlu, boleh hubungi..” – Ebit Lew beli 100 tablet buat pelajar susah

Sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0, murid dan pelajar sekolah diarahkan mengikuti Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR) secara atas talian.

Bagaimanapun, perkara tersebut telah menimbulkan pelbagai kekangan lebih-lebih lagi buat pelajar yang tidak memiliki peranti yang sesuai bagi menjalani PdPR.

Justeru itu, proses pembelajaran terganggu dek kerana ada yang tidak dapat menyertai kelas secara atas talian yang dilakukan oleh guru mereka.

Mengambil berat tentang permasalahan dihadapi dalam kalangan pelajar ini, pendakwah popular Ustaz Ebit Lew tampil melakukan inisiatif bagi membantu meringankan beban mereka yang memerlukan.

Hari ini, beliau memuat naik sebuah posting di Instagram dimana telah membeli sebanyak 100 buah tablet baru untuk dihadiahkan kepada para pelajar yang memerlukan.

Pohon doakan


Umum tahu pemilik nama Ebit Irawan Ibrahim Lew itu memang tidak asing lagi dengan kesungguhan bagi membantu ramai insan dalam kesusahan dengan seikhlas hati tanpa meminta sebarang balasan.

“Pohon doakan ya. Baru beli 100 Tab untuk hadiahkan pada pelajar yang memerlukan,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Dalam pada itu, beliau turut meminta sesiapa yang benar-benar memerlukan tablet berkenaan, boleh menghubunginya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut mengagumi dan memuji tindakan pendakwah tersebut. Malah, ramai juga yang mendoakan kesejahteraan Ustaz Ebit terus dimurahkan rezeki.

Terima kasih Ustaz

Baiknya, semoga Allah permudahkan urusan Ustaz

Semoga murah rezeki dan sihat sentiasa

Jelaslah, ramai yang  menyifatkan Ebit sebagai ‘hero Malaysia’ apabila dia sering menjadi individu terawal tampil menghulurkan bantuan sekiranya ada kisah yang tular di media sosial. Semoga Allah merahmati semua usaha dan amal kebajikan yang dikerjakan olehnya di akhirat nanti.

Sumber: Instagram Ebit Lew

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me