Beli Emas Harga RM3,000, Bila Nak Jual Sebab Perlukan Duit, Baru Tahu Ada Tak Kena Skip to main content

Beli Emas Harga RM3,000, Bila Nak Jual Sebab Perlukan Duit, Baru Tahu Ada Tak Kena

Beli Emas Harga RM3,000, Bila Nak Jual Sebab Perlukan Duit, Baru Tahu Ada Tak Kena.Memang tidak dapat dinafikan, permintaan terhadap aksesori emas semakin meningkat dari hari ke hari. Walaupun harga emas kian mencanak naik tetapi masih ramai lagi yang mahu membeli untuk tujuan pelaburan pada masa akan datang.

Seperti perkongsian seorang pengguna Facebook iaitu Yasmin Jamil mengakui terkejut apabila ingin menjual kembali gelang emas yang pernah dibelinya pada suatu ketika dahulu.

Nak jual balik gelang emas

Orang dok share ‘gelang golongan bangsawan’ katanya. Sekadar berkongsi pengalaman, pernah beli dan pakai 3 tahun yang dulu. Gelang ni masa beli memang mahal, ikut harga semasa mengikut berat (gram). Tak ingat dah beli brapa dan berat berapa masa tu tapi 3k keatas.

Dipendekkan cerita nak let go gelang ni sebab appak dia nak pakai duit ada hal kecem4san (ku relakan sebab dia yang belikan huhu) nak pinjam dekat orang segan kan. So offer tanya kt group ‘emas used’ di Facebook siapa yang nak ambil harga paling mahal jadi ada seorang saudagar emas ni tawar harga emas agak tinggi masa tu, ingat boleh untung la kan jual emas masa harga tengah tinggi.

Menerusi perkongsian Yasmin, dia memberitahu pernah membeli gelang emas pada 3 tahun yang lalu dengan harga yang agak tinggi iaitu lebih dari RM3k. Tetapi disebabkan mereka memerlukan duit untuk tujuan kecem4san, jadi dia terpaksa menjual kembali gelang emas tersebut.

Tapi sangkaan meleset

Tapi sangkaan ku meleset rupa-rupanya gelang jenis macam ni ada besi guys di dalam dia. Besar dan berat pula tu. Masa beli, besi tu ditimbang sekali mengikut harga emas. Masa nak jual tukang emas akan patahkan dan buang besi tu dan hanya timbang untuk harga emas sahaja.

Aku tertipu dan baru ku tahu. So pada sesiapa yang nak beli gelang macam ni beringat lah. Kalau nak pakai sekadar suka-suka buat tukar-tukar tak ada hal. Kalau nak beli lepas tu nak jual macam sis ni rugi lah kan. Lepas itu gelang macam ni tak sesuai nak buat basahan sebab dalam dia kosong, mudah kemek dan bengkok tapi simple dan nice.

Dengan harga emas yang tinggi, dia menyangka akan memperoleh untung hasil daripada jualan tersebut. Tetapi sangkaannya meleset, rupa-rupanya di dalam gelang emas tersebut terdapat satu besi yang besar dan berat. Dalam kesempatan itu juga, dia juga berpesan kepada orang ramai agar membuat pilihan yang betul ketika ingin membeli emas.

Sumber: Yasmin Jamil

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me