Demi cinta, jurugambar Malaysia tempuh banyak ujian sebelum nikahi model Rusia Skip to main content

Demi cinta, jurugambar Malaysia tempuh banyak ujian sebelum nikahi model Rusia

Sejak beberapa hari lepas, tular di aplikasi Tiktok apabila seorang jejaka Melayu dikenali sebagai nuaryusli selamat diijab kabul dengan pasangannya Anna Eltsova di Teluk Panglima Garang, Selangor.

Tular di Tiktok

Video memperlihatkan perjalanan mereka yang bermula dengan lamaran dan diakhiri dengan bersanding di jinjang pelamin itu telah mendapat lebih daripada 1.7 juta tontonan di Tiktok.


@nuaryusli

One year ago i propose her... WE’RE MARRIED NOW. #internationalcouple #marriedcouple @annama1ia ❤️🇷🇺🇲🇾

♬ habits - favsoundds

Cerita bibit perkenalan

Merujuk kepada Mstar, Mohamad Anwar Mohd Yusli, 27 yang merupakan seorang jurugambar Malaysia telah menceritakan bibit perkenalan dia dan isterinya yang kini berusia 23 tahun.

“Saya berkenalan dengan Anna pada Julai 2018 menerusi satu sesi photoshoot. Masa tu saya shoot dia untuk satu photoshoot baju.”

“Dia memang full time model di Malaysia, dia dah datang sini dua tahun sebelum kami berkenalan.”

Mula-mula keluarga pun was-was. Tapi lama kelamaan, saya yakinkan keluarga. Sebab Anna lain dari yang lain.” Jelasnya

Banyak dugaan sepanjang bertunang

Tambanya lagi, dia mulai melamar isterinya pada 2020 dan memberinya cincin pertunangan. Jelasnya, dia akui sepanjang pertunangan ramai lelaki cuba mendekati wanita Rusia itu namun ditolaknya kerana dia bukanlah seorang yang mata duitan.

“Memang mencabar, macam-macam lelaki datang kat dia. Tapi dia bukan mata duitan. Dia pandang keikhlasan saya dalam hubungan kami.” Tambahnya

Tiada masalah komunikasi

Menyentuh isu komunikasi, Nuar memaklumkan tiada masalah setakat ini kerana Anna fasih berbahasa Inggeris. Dia juga sudah memahami bahasa Melayu kerana lebih mudah untuk dipelajari berbanding bahasa Rusia sendiri.

“Kalau saya berborak dengan sesiapa dalam bahasa Melayu, dia boleh je faham, bahasa Melayu sebenarnya lebih senang dipelajari berbanding bahasa Rusia.” Katanya

Terima kasih kepada semua yang mendoakan

Di akhir bicara, jurugambar yang juga merupakan seorang kontraktor itu mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang memdoakan hubungan perkahwinan mereka.

Dia akui tidak menyangka bahawa dalam tempoh 24 jam sahaja video yang dimuat naik secara suka-suka memperoleh 1 juta tontonan.

Dalam pada itu, Nuar turut berharap pandemik ini segera selesai supaya kita semua dapat hidup seperti biasa dan mereka dapat memilih tarikh untuk meneruskan majlis resepsi yang tidak tahu lagi tarikhnya.

Sumber: Mstar (Mohd Izzat Mohd Khalizan), nuaryusli

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me