Jumpa jodoh di TikTok terus kahwin. Wanita ini ceritakan perkenalan bersama suaminya yang berusia 68 tahun Skip to main content

Jumpa jodoh di TikTok terus kahwin. Wanita ini ceritakan perkenalan bersama suaminya yang berusia 68 tahun

Beberapa hari lepas tular satu klip video yang memaparkan seorang wanita muda berusia 22 tahun bersama suaminya yang berusia 68 tahun, menjadi tular di media soslal.

Perkongsian tersebut sekali gus menimbulkan pelbagai reqksi dalam kalangan ntizen yang rata-ratanya tidak menyangka dan sukar percaya lantaran jarak umur pasangan berkenaan yang terlalu jauh.

Walau bagaimanapun, mungkin ramai yang tidak tahu, sebenarnya video berkenaan adalah hasil suntingan menggunakan aplikasi Face App, salah satu aplikasi yang menjadi trend di media soslal.

Ianya adalah aplikasi yang menyediakan fungsi untuk menukar wajah seseorang menjadi lebih tua, muda, menukar jantlna dan sebagainya.

Perkara itu dijelaskan oleh tuan empunya video berkenaan, Nur Fatiha Jalani.

Menerusi laporan mStar, wanita berusia 22 tahun itu berkata dia pada mulanya memuat naik video berkenaan di aplikasi TikTok namun tidak menyangka akhirnya ia menjadi tul4r selepas dikongsikan ramai di laman soslal lain.

Suka-suka saja

“Idea nak menyunting (edit) itu secara suka-suka saja, sebab sekarang ni tengah trend semula aplikasi WhatsApp.

“Saya muat naik di TikTok untuk dijadikan sebagai content saja. Tak sangka pula jadi viral,” ceritanya sambil menambah, usia sebenar suaminya adalah 26 tahun.

Tambah wanita ini lagi, dia cuba menyampaikan satu mesej tersirat menerusi suntingan berkenaan iaitu jodoh tidak mengenal usia atau status seseorang.

“Disebabkan viral, biasalah akan ada komen posltif dan negatlf. Ada yang tanpa usul periksa terus beri komen negatlf dan kata saya pentingkan harta sebab kahwin dengan lelaki tua.

“Saya positif saja, saya anggap saja mereka tak tahu video itu sebenarnya suntingan. Ada juga yang kata kenapa saya sanggup edit suami nampak tua. Itu antara komen negqtif tapi saya ada juga jelaskan di komen.

“Yang positif pun banyak. Ada yang kata, biar suami nampak tua supaya tak ada yang kebas. Ramai yang doakan rumah tangga kami juga.

“Apa pun saya nak jelaskan, sebenarnya sebelum muat naik video itu, saya sudah pun mendapat kebenaran suami, Mohamad Faizan Ali,” ujar wanita yang sudah mendirikan rumah tangga setahun yang lalu.

Kenal di TikTok

Bercerita serba sedikit mengenai perkenalannya dengan suami, Nur Fatiha berkata mereka berdua dipertemukan menerusi aplikasi TikTok.

“Ada satu video duet lagu Bollywood dan dia duet dengan saya. Saya tak rasa apa-apa pun sebab orang boleh masuk ‘rand0m’. Tapi rupa-rupanya dia beranlkan diri menegur saya.

“Nampak dia berusaha nak berkawan dengan saya, sebab itu saya yakin yang dia benar-benar nak jadikan saya isteri. Sikapnya yang hormatkan orang tua dan keluarga saya menambat hati.

“Keluarga pun kata, benda baik buat apa tangguh. Walaupun saya muda, tapi orang kata ini jodoh. Akhirnya tiga bulan selepas saling mengenali, kami diijabkabulkan,” katanya yang merupakan suri rumah sepenuh masa.

Menurutnya, tidak ada salahnya seseorang untuk berkahwin pada usia yang muda kerana perjalanan hidup seseorang sudah ditentukan oleh yang Maha Esa.

“Mungkin itulah yang terbaik yang disusun oleh Allah. Tapi walau dengan siapa pun jodoh kita, orang lain tiada hak untuk judge berdasarkan apa yang dilihatnya sebaliknya lihat dalam konteks yang luas,” katanya lagi.

Video yang tular di Tiktok

Rata-rata netlzen memberikan pandangan yang pelbagai mengenai video yang tulqr tersebut.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me