Kacak, Sado & Taat Ibu – Ini Rupanya Biodata Jejaka Pemilik Hati Hanna Delisha Skip to main content

Kacak, Sado & Taat Ibu – Ini Rupanya Biodata Jejaka Pemilik Hati Hanna Delisha

“Tau-tau dah nikah.” Itulah antara reaksi peminat terhadap berita pernikahan Hannah Delisha hari ini. Mana tidaknya, sebelum ini pelakon jelita tersebut langsung tak pernah dikaitkan dengan sesiapa. Tapi mesti ramai nak tahu kan, siapa gerangan jejaka yang bertuah itu kan?

Tak sangka rupanya anak pelakon veteran Singapura….dah 5 tahun bercinta dengan Hannah Delisha 

Meskipun tak didedahkan kepada umum, rupa-rupanya Imam Shah atau nama sebenarnya, Muhammad Imam Shah Abdul Mutalib sudah menyulam cinta dengan Hannah Delisha selama 5 tahun. Baru berusia 32 tahun ini, dia juga merupakan anak yang selalu taat terhadap nasihat ibunya yang juga pelakon veteran Singapura iaitu Mariana Yati.

Gigih dalami pelbagai seni mempertahankan diri demi jadi pelakon aksi berjaya 

Walaupun tak setanding nama besar seperti Datuk Aaron Aziz, tetapi Imam Shah juga merupakan anak jati Kota Singa yang menyimpan hasrat bergelar pelakon aksi terkenal. Justeru dia gigih mendalami ilmu silat, tinju serta muay thai serta bagi memperbaiki mutu lakonannya. Kedua-dua mempelai ini rupa-rupanya pernah berlakon sekali dalam drama aksi SAGA 2.0 yang ditayangkan tahun lepas. Dalam pada itu, Imam Shah turut terlibat dalam drama TV3 berjudul ‘Kau Yang Pertama’.


Sebenarnya amat pemalu walaupun muka nampak macam tak tahu malu 

Di sebalik karakter macho dan kacak pemuda ini, dia sebenarnya seorang pemalu. Selain jarang berkongsi gambar di Instagram, Imam Shah akui lebih suka merahsiakan kehidupan peribadinya kepada awam. Berbeza dengan rutin selebriti lain, dia lebih gemar menghabiskan waktu terluang dengan bersenam di gimnasium atau berehat di rumah. 

“Keinginan saya hanyalah ingin memperkasa kemahiran lakonan agar lebih mantap. Saya tidak fikirkan soal ingin dikenali.”

Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me