“Kenapa Ibu Tidur Dalam Tanah.” 10 Hari Di Hospital, 3 Anak Kecil Hilang Kasih Ibu Skip to main content

“Kenapa Ibu Tidur Dalam Tanah.” 10 Hari Di Hospital, 3 Anak Kecil Hilang Kasih Ibu

Mengenangkan anak-anak yang masih kecil dan kehil4ngan ibu, sesiapa pun pasti akan merasa sed1h. Bayangkan anak kita dalam situasi itu pun, mesti rasa tak sanggup kan? Tapi andainya itu janji Allah, siapa kita untuk menolak takdir itu.

Sama juga dalam situasi tiga anak kecil ini berusia 5 tahun, 3 tahun dan 2 bulan kehilangan ibu dan masing-masing belum mengerti sepenuhnya ibu dah pergi menghadap ilahi.

Melalui perkongsian video di akaun Tik Tok fieza2401, dia berkongsikan kesed1han dialami oleh anak rakan baiknya selepas kehil4ngan ibu tercinta yang bertarung nyawa selama 10 hari di h0sp1tal sebelum menghembvskan nafas terakhir.

Setelah 10 hari di h0sp1tal

Berdasarkan video tersebut, wanita ini memaklumkan bahawa kawan baiknya telah menghembvskan nafas terakhir setelah 10 hari diraw4t di h0sp1tal akibat masalah hati ros4k.

Difahamkan juga, arw4h dikatakan baru sahaja melahirkan anak bongsunya yang kini berusia dua bulan lebih. Siapa sangka, baru sahaja habis berpantang, arw4h telah dijemput pergi buat selama-lamanya.

“Kenapa ibu tidur dalam tanah”

Apa yang membuatkan hati ini seb4k, anak arw4h bertanya kenapa ibu tidur di dalam tanah. Memang tak dapat digambarkan perasaan anak kecil itu apabila terpaksa menanggung rindu terhadap ibu tersayang.

Doakan anak arw4h kuat walaupun tanpa kasih ibu

Dalam kesempatan itu juga, Fieza meminta orang ramai mendoakan agar arw4h ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman selain berharap agar tiga anak kecil ini tabah menerima dugaan ini.

Moga nasib anak yatim ini yang kehilangan ibu terus mendapat kasih sayang dari ayahnya dan saudara mara terdekat. Mungkin bagi anak kecil seusia anak arw4h, perasaan rindu dan mencari-cari ibu akan dirasai bila waktu nak tidur. Harap semuanya akan dipermudahkan. InsyaAllah.

Sumber: soyalemon

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me