Kongsi video2 cium mulut adik angkat, ramai jijik cara ‘founder’ luah kasih Skip to main content

Kongsi video2 cium mulut adik angkat, ramai jijik cara ‘founder’ luah kasih

Menjadi public figure seharusnya memberi contoh dan teladan yang baik untuk masyarakat. Namun begitu, tidak semua tindakan mereka harus dibenarkan dan sekadar menutup mata atas segala tingkah laku yang kurang cocok untuk dilakukan.

“Ni terang2 sexual grooming”

Dalam satu perkongsian di Facebook, seorang pengguna media sosial dikenali sebagai Kai Auburn telah membongkar sifat yang dilihat jelek dari seorang founder perniagaan apabila mempamerkan kemesraan dengan kanak-kanak lelaki dengan mencium mulut mereka.

Dia telah menyertakan beberapa tangkapan skrin berkenaan individu tersebut yang dilihat membudayakan sesuatu yang bersifat gangguan seksual terhadap kanak-kanak lelaki.

Cium mulut adik angkat

Walaupun menerusi beberapa perkongsiannya di akaun Tiktok menjelaskan kanak-kanak lelaki tersebut adalah anak angkat yang dijaga oleh keluarga sejak kecil lagi, namun tindakan mencium mulut sebegitu adalah sangat tidak patut.

Apa sampai macam tuuu luah kasih sayang

Founder perniagaan itu juga banyak memuat naik video beradegan sebegitu sehingga menjadi perbualan di media sosial terutamanya di Twitter.


Pendakawah tegur tindakan ‘aneh’ itu

Sehubungan dengan itu, penceramah yang dikenali sebagai Akhi Fairuz Al-Jengkawi telah melahirkan rasa terkejutnya melihat kanak-kanak dan remaja dipegang sembarangan lebih-lebih lagi mencium orang dewasa sebegitu rupa.

Menurutnya lagi, menerusi video yang tular tersebut, boleh jadi kanak-kanak dan remaja itu telah diganggu secara seksual.

Benda macam ni jadi kebiasaan?

Sudah pasti, video-video ‘aneh’ itu mendapat pelbagai maklum balas daripada warganet. Rata-rata meminta agar pihak tertentu mengambil tindakan diatas perilaku tersebut sebelum ia menular menjadi lebih teruk.

Mereka juga berasa tidak masuk akal apabila founder itu yang menjelaskan bahawa bercium sebegitu rupa adalah cara mereka sekeluarga meluahkan rasa kasih sayang sedangkan ia sebenarnya agak keterlaluan.

Terpengaruh sangat dengan budaya luar

Ni gangguan buat kanak2

Ada akta tentang kesalahan tersebut

Dalam pada itu, netizen juga telah menyertakan lampiran akta yang merujuk kepada tindakan seperti itu bagi memberi amaran agar tidak sesuka hati melakukan adegan tersebut kepada kanak-kanak dan remaja kerana ia merupakan salah satu gangguan seksual.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me