Lakonan dipuji ada ‘jiwa’, Nad Zainal bukan hafal tapi memahami skrip Skip to main content

Lakonan dipuji ada ‘jiwa’, Nad Zainal bukan hafal tapi memahami skrip

Bagi yang mengikuti jalan cerita drama Takdir Yang Tertulis, pasti gemar melihat watak Juweta yang dilakonkan oleh pelakon hebat iaitu Nad Zainal.

Baru-baru ini, Nad atau nama sebenar Farah Nadia Zainal Abidin ada berkongsi satu ‘rahsia’ menerusi satu posting di Instagram bagaimana watak yang dibawa berjaya nampak ‘hidup’ sehingga berjaya mengundang emosi penonton.

Dalam semua watak ada ‘jiwa’

Menerusi perkongsian aktres berusia 31 tahun itu, dia menyifatkan setiap lakonan yang dilakukan haruslah menjiwai watak yang diberi dan bukan sekadar menghafal dialog.

Hal ini kerana, jika sekadar menghafal skrip yang diberikan pasti watak itu tidak berjaya dibawa kerana tidak memahami situasi dan tidak sesuai dengan diri sendiri.

Guru saya kata, berlakon bukan sekadar menghafal tetapi memahami, hormat rakan lakon. Dengar butir dialog mereka dengan tekun barulah emosi itu lahir. Jangan menipu penonton,” tulisnya.

Pesanan ataupun tips yang diberikan oleh Nad itu dibanjiri komen daripada rakan artis dan para peminat yang menyukai lakonannya di dalam setiap drama mahupun filem.

‘Best’ pelakon! Saya suka

Kadang2 ‘partner’ berlakon tu yang kejung je

Lakonan Nad memang tak pernah kecewa!

Siap terngiang-ngiang muka Juweta lagi

Tidak dinafikan, setiap lakonan yang dilakonkan oleh Nad memuaskan hati ramai pihak. Kalau yang marah, boleh jadi lagi marah bila tengok. Terbaik!

Sumber: Instagram Nad Zainal

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me