Makan Ikan Haruan Awal, Wanita Baru 15 Hari Bersalin Czer Terpaksa Buang Ovari Skip to main content

Makan Ikan Haruan Awal, Wanita Baru 15 Hari Bersalin Czer Terpaksa Buang Ovari

Banyak petua serta tips yang menyarankan ibu-ibu baru lepas bersalin untuk mengamalkan makan ikan haruan. Malah ia dipercayai dapat membantu menyembuhkan cedera dalaman serta luaran terutama yang baru sahaja melalui operation.

Baru 15 hari lahir anak melalui czer…lepas tu kena operate lagi buang apendiks

Menerusi sebuah perkongsian di Facebook, Nur Syafiqah Hanif yang baru sahaja 15 hari melahirkan anak keduanya menerusi kaedah caesarean tiba-tiba mengadu tidak selesa di bahagian kanan perutnya. Selepas dibawa menerima rawatan, wanita tersebut dikejarkan pula ke pusat perubatan yang lain dengan menaiki ambulan setelah disyaki memiliki masalah apendiks. Perit bersalin masih lagi terasa, namun dia perlu melalui operation sekali lagi.



Ovari pun kena buang sekali sebab bernanah…Akui silap makan ikan haruan lebih awal

Setelah 3 jam mengharungi operation tersebut, barulah Syafiqah diberitahu oleh suaminya bahawa bukan apendiks saja dibuang malah sebahagian ovari dan juga tube. Semuanya dek kerana bahagian berkenaan telah pun bernanah dan mungkin boleh menjangkiti organ lain. Wanita tersebut mengakui mungkin silapnya kerana sebelum ini ada makan ikan haruan terlebih awal.


Masih lagi dekat Unit Rawatan Rapi…Ada jangkitan pada paru-paru

Tetapi, dia bersyukur kerana masih lagi berpeluang untuk mempunyai zuriat lagi sekiranya sebelah lagi ovari masih elok. Walau bagaimanapun, Syafiqah masih lagi ditahan di unit rawatan rapi kerana paru-parunya pula disyaki dijangkiti kuman. Suaminya pula memohon doa ramai supaya si isteri dapat sembuh kembali seperti sedia kala.




Bismillah dpat skit kkuatan nk bcerita . 2februari 2021 5am . 15 hari baru czer lahirkan ank ku diuji plak dgn masalah...

Posted by NurSyafiqah Hanif on Wednesday, February 3, 2021

Sumber: Kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me