MC Korea Paling Famous & Selalu Nampak Ceria, Hakikat Gelap Kehidupan Jae-suk Skip to main content

MC Korea Paling Famous & Selalu Nampak Ceria, Hakikat Gelap Kehidupan Jae-suk

Yoo Jae-suk atau lebih dikenali sebagai Grasshoper Hyung menerusi rancangan ‘Running Man‘ bukan lagi asing dalam kalangan peminat di Malaysia. Bahkan sebelum bermulanya tayangan variety show itu lagi, namanya memang sudah sangat popular malah kini mendapat jolokan sebagai MC Nombor 1 di Korea Selatan. Bukan sahaja sangat petah bercakap sebagai seorang pengacara, malah sikapnya yang kelakar membuat ramai senang berada dekat dengan personaliti televisyen ini.

Membesar saksikan keluarga bankrup dan tanggung hutang…Makan pun susah 

Namun kata orang, insan yang nampak ceria dan selalu membuat lawak sebenarnya menyimpan 1001 kedukaan di dalam hati. Siapa menduga di sebalik populariti luar biasa, itulah sisi gelap kehidupan seorang Jae-suk yang ramai tidak tahu. Meskipun selalu membuat kebajikan misalnya menderma banyak wang kepada NGO tertentu, masih banyak skandal dan fitnah lain terpalit pada dirinya. Membesar dalam keluarga yang jatuh bankrup, malah perkembangan kerjayanya juga bergerak sangat perlahan pada 10 tahun pertama.

@.nanm_

watch till end๐Ÿ˜ž...#yoojaesuk#fyp #runningman #fypใ‚ท #sadstory #fyppp

♬ Fine - TAEYEON

Tak boleh keluar ke tempat awam dengan keluarga…Dikejar peminat 

Menerusi portal Soompi, Jae-suk juga mendedahkan dia sukar meluangkan masa di luar bersama keluarganya sendiri. Ada satu ketika di mana anaknya telah mengajak untuk pergi ke taman tema. Namun hasrat itu terpaksa dilupakan kerana setiap kali berada di kawasan awam, pengacara itu sering dikerumuni ramai peminat yang tidak kisah menceroboh privasi.


Nampak dia happy je dalam Running Man…Tak pernah tengok dia nangis 

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang terkejut dengan pendedahan ini. Mana tidaknya, dia selalu nampak ceria namun hakikatnya mempunyai sejarah hidup penuh liku.


Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me