Muncul Kedai Guna Nama “Waris Amir” Buat Netizan Tak Puas Hati Skip to main content

Muncul Kedai Guna Nama “Waris Amir” Buat Netizan Tak Puas Hati

Selepas tiga hari mayatnya ditemui di dalam tong air di kediaman di Taman Krubong Jaya, Alor Gajah Melaka, jenazah adik Zubaidi Amir Qusyairy, 7 tahun telah diserahkan kepada waris bagi urusan pengebumian.

Dituntut waris kandung

Pihak keluarga angkat gagal untuk membawa pulang jenazah berikutan tidak mendapat kebenaran daripada keluarga kandung dan akan disemadikan di Jasin, Melaka.

Menerusi Kosmo, jenazah adik Amir dimaklumkan telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Padang Lebar, Simpang Bekoh, Melaka

Syukur jenazah sudah dikebumikan

Hal ini juga dimaklumkan sendiri keluarga angkat allahyarham di media sosial apabila mengucapakan syukur urusan pengeb. umian sudah selesai.

Menerusi portal Melaka Hari ini juga turut memuat naik beberapa gambar jenzah yang dibawa ke Madrasah Assyakirin, Simpang Bekoh, Asahan untuk disembahyangkan sebelum di keb. umikan di tanah perkuburan

Dalam pada itu, tular pula kedai kari kambung yang didakwa milik waris arwah Amir yang telah bertindak menukar nama kedai sehingga meletakkan nama “Waris  Amir”

Ternyata tindakan itu menimbulakn sedilit ketidakpuasan hati netizan

Dalam pada itu, muncul satu lagi nama kedai yang sama di percayai diwujudkan untuk menyindir kedai tersebut

Terdahulu, hasrat ahli keluarga angkat adik Amir tidak kesampaian kerana waris keluarga kandungnya tidak memberi keizinan untuk membawa pulang jnazah ke Rawang untuk tujuan penge. bumian.

Myat mngsa yang ditemui meni. nggal dunia pada jam 4 petang jumaat lalu selesai dib3dah si4sat di Jabatan Perubatan F0rensik H0spital Melaka malam tadi dan dituntut waris awal pagi tadi untuk diuruskan

Selesai urusan kebuml adik Amir, ibu angkat buat ‘live’

MELAKA – Ibu angkat kanak-kanak yang mninggal selepas dipercayai did.era dalam kejadian di Taman Krubong Jaya, di sini, Jumaat lalu menawarkan laksa sarang percuma kepada semua netizen sebagai jamuan tahlil anaknya itu, tadi.

Norlida Abu Hassan, 50, membuat jemputan itu menerusi rakaman siaran langsung menggunakan akaun sosial facebook serta Instagram anaknya tuhfahnazira dengan menyertakan alamat kediamannya di Bukit Sentosa, Rawang, Selangor.

“Terima kasih pada warga netizen, Umi gembira sangat, jadi Umi nak jemput kalau Umi sudah balik sana (Rawang, Selangor) jemputlah datang ke rumah Umi. Siapa datang rumah Umi, dapat makan laksa sarang.

“Umi nak buat macam ini, Umi nak guna sikit sumbangan yang diberikan oleh orang ramai untuk arwh Amir (mngsa), satu hari Umi nak buat, sesiapa pun boleh pergi (datang ke rumah) makan free.

“Terima kepada semua warga netizen yang memberi sokongan kepada Umi, keluarga Umi.. anak-anak, sepanjang tiga hari ini,” katanya.

Ujarnya, bagaimanapun dia mungkin akan mengusahakan untuk menyediakan juadah itu pada minggu hadapan.

“Tapi dalam sehari dua memang belum lagi lah, mungkin minggu depan,” katanya.

Jelasnya, dia sebelum ini sememangnya menjalankan perniagaan laksa, yang turut menjadi punca pendapatan membesarkan arwh anak angkatnya itu.

“Laksa sarang ini juga merupakan makanan kegemaran Amir, Umi berniaga depan rumah sahaja. Umi besarkan Amir, bagikan kemudahan apa semua pun (guna) hasil jual laksa,” katanya yang menambah kini perniagaannya itu telah dijenamakan sebagai Mr. Laksa.

Terdahulu, siaran langsung selama 50 minit 11 saat itu ditonton lebih 10,000 pengguna. Norlida pada sesi itu turut mengambil kesempatan mengajak warga netizen menyedekahkan Al-Fatihah, bukan sahaja untuk anak syurganya itu, namun bagi mendoakan ketenangan buat dirinya dan keluarga.

Reaksi Orang Ramai

Inn shaa Allah, laksa mmg favurite saya..semoga pernlagaan Ummi maju dan dipermudahkan segala urusan..amiinn.

Keslan tengok umi, b.engkak mata menangls.Redha lah wahai ibu yang membesarkan seorang anak syurga kerana ada ganjaran yg akan menunggu mu kelak.Semoga umi diberi kes.abaran menghadapi d.ugaan ini.

Niat dan kpd prkara2 yg baik2 mmng patut d terus kan…serta brbnyk brsabar lah dgn dugaan yg beri kan… D doa kan smoga allah mrahmati, mmberkati serta kdamaian hati buat kluarga ini.

Alhamdulilah Umi semua dah selamat.Moga Umi sekeluarga k.uat semangat dan slmt dlm perjalanan blk.ke Rawang dan dimurahkan rezeki.Amin

Sumber: trendingsangat

Comments

Popular Article

“Bawa Awak Ke Sini” -Ada Suara Dalam Video Tangmo, Manager Sempat Tukar Baju

Satu persatu klu atau petunjuk baru muncul bagi membongkarkan rahsia di sebalik pemergian pelakon terkenal Thailand, Tangmo Nida Patcharaveerapong. Sehingga ke hari ini, ibu kepada mendiang masih lagi yakin wujudnya unsur-unsur jenayah sekaligus menolak kenyataan rakan-rakan yang mendakwa artis tersebut tergelincir ketika ingin membuang air kecil. Netizen jumpa petunjuk baru, ada dengar suara pelik dalam video Nida  Justeru itu, ramai netizen tampil melakukan penyiasatan sendiri berbekalkan beberapa rakaman CCTV serta bukti yang sempat tular di media sosial. Terdahulu, satu video sewaktu Nida sedang minum di atas bot berkenaan telah dikeluarkan. Walau bagaimanapun, ramai mendakwa terdengar satu suara yang agak pelik setelah menggunakan satu software bagi mengurangkan bunyi muzik latar @eveapissaya พี่โมสวยมาก สวยเหมือนนางฟ้าเลย 🤍 คลิปสุดท้าย.. #แตงโม #แตงโมนิดา ♬ เสียงต้นฉบับ - Eve Apissaya Suara garang sebut bawa awak ke sini 2 kali…Polis akan siasat lebih lanjut  Hasilnya,

Pagi Baru Saja Beli Pregnancy Test, Wanita Terkejut Malam Terus Lahirkan Anak

Anak adalah anugerah yang paling terindah buat setiap ibu bapa. Walau bagaimanapun, di luar sana ramai sekali pasangan yang belum dikurniakan rezeki menimang zuriat sendiri. Malah ada yang sudah berusaha melakukan segala cara selama bertahun-tahun. Anugerah terindah di akhir tahun yang tak disangka-sangka  Samalah juga dengan situasi yang dialami sepasang suami isteri ini apabila masih lagi belum mempunyai anak meskipun sudah menikah selama 10 tahun. Namun kisah seterusnya cukup luar biasa apabila wanita berkenaan hanya sedar tentang kehamilannya ketika kandungan sudah pun mencecah 9 bulan. @raangju.l anugerah terindah diakhir tahun yg ga disangka²🥺😇makasih buat @bidanzulfa sudah membantu persalinanku# masyaallahtabarakallah❤️🥰 # pejuanggarisdua ♬ original sound - Elita Kurnia Pagi beli pregnancy test, petang rasa perut memulas dan malam terus melahirkan  Menerusi satu video di TikTok Bidan Zulfa, terdahulu kliennya itu sempat membeli satu pregnancy test pada awal pagi dan

Hari-Hari Netizen Malaysia Minta Update Tangmo, Akak Siam Gigih Jadi Translator

Meskipun berlaku di Thailand, namun kisah pemergian pelakon terkenal Tangmo Nida Patcharaveerapong ini turut mendapat perhatian yang sangat besar di Malaysia. Mana taknya, kejadian yang disangkakan cumalah insiden malah bertukar menjadi satu penglibatan jenayah serta kecuaian melibatkan rakan-rakannya sendiri. Ramai pulak netizen Malaysia tunggu update baru tentang kisah Tangmo  Boleh dikatakan hampir kesemua video di TikTok mengenai perkembangan terbaru kisah menyayat hati tersebut menerima komen daripada rakyat Malaysia. Namun rata-rata mengharapkan ada subtitle supaya dapat memahami dengan lebih baik apakah sebenarnya yang terjadi. Lebih-lebih lagi bahasa Thailand sememangnya terkenal dengan keunikan tulisannya dan bukan mudah untuk dibaca. @tubtimcho โรเบิร์ต กระติก #แตงโมนิดา #แตงโม #โหนกระแส #แตงโมภัทรธิดา #หอนกระแส #แตงโมตกเรือ ♬ Ei Yang Wa - Boom Boom Cash Abang dan adik Tangmo nak fight…Mak Tangmo gila harta  Walau bagaimanapun, kini mereka semua sudah mampu menari