“No Shuk, no problem.” -Ramai suka, Mark Adam ganti Shuib di Hot FM Skip to main content

“No Shuk, no problem.” -Ramai suka, Mark Adam ganti Shuib di Hot FM

Teka-teki siapa yang akan menggantikan tempat Shuib Sepahtu di Geng Pagi Hot di Hot FM akhirnya terjawab apabila penyanyi dan juga pelakon terkenal, Mark Adam tampil ke udara bersama Fizie Hot FM pada jam 6 pagi hingga 10 pagi tadi.

Kerjaya berubah 360 darjah

Semestinya hal ini membuatkan para peminat selebriti kelahiran Filipina tersebut berasa teruja berikutan penampilan pertama  Mark sebagai penyampai radio selepas lebih banyak bergiat dalam bidang seni suara.

Menerusi Mstar, Mark mengakui bahawa  kerjayanya berubah 360 darjah selepas menerima tawaran menjadi penyampai radio. Walau bagaimanapun dia berasa teruja untuk keudara bersama Fizi selepas ini.

“Kerjaya saya berubah 360 darjah. Semasa ditawarkan untuk menjadi penyampai Hot FM, saya fikir banyak kali sebab ini bukan saja kerjaya tapi tanggungjawab perlu saya galas.” Katanya

Bahasa jadi cabaran

Ditanya tentang kegusarannya, guru vokal ini mengakui penggunaan bahasa Melayu menjadi cabaran buatnya. Namun, ia sama sekali tidak mematahkan semangat yang sedia ada

“Bahasa Melayu bukan bahasa pertama saya, jadi untuk bertutur dengan lancar sebagai penyampai radio merupakan satu cabaran buat saya tetapi saya juga lihat peluang di Hot FM ini adalah satu cara memperbaiki bahasa pertuturan saya.” Jelasnya

Mark Adam juga berharap agar apa yang dikerjakan memperolehi hasil yang baik dan akan berusaha memberikan yang terbaik buat para pendengar.

“Insya Allah, saya bersama Fizie dan Hot FM akan mencuba untuk menyajikan pengisian yang terbaik dan semoga para pendengar akan terhibur setiap pagi bersama GPH di Hot FM.” Tambah penyanyi itu.

Tahniah & selamat datang Mark!

Melihat daripada komen netizen diruangan Instagram Hot FM, ramai yang gembira dengan kehadiran Mark kerana merasakan penyanyi tersebut mempunyai bakat menghibur dan rata-rata daripada mereka mendoakan agar dia terus maju jaya bersama GPH.

Takde Shuk pun okey

Terdahulu, Shuib yang sudah tiga tahun bersama GPH telah mengambil keputusan mengundurkan diri selepas tempoh kontraknya tamat pada penghujung Januari lalu.

Manakala, Shuk pula masih digantung tugas berikutan masalah rumah tangganya yang tular sebelum ini.

Sumber: Ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me