Pasangan usahawan buka klinik estetik sendiri, netizen persoal “boleh ke?” Skip to main content

Pasangan usahawan buka klinik estetik sendiri, netizen persoal “boleh ke?”

Menjadi seorang usahawan bukan satu bidang yang mudah kerana banyak cabaran dan halangan yang perlu dihadapi sebelum berjaya.

Bercakap tentang usahawan, siapa sahaja yang tidak kenal pasangan pengasas produk kecantikan, Hafiz Mahamad dan isterinya Syafiqah Aina?

Alah, pasangan yang pernah menjadi fenomena di Instagram atas kemesraan mereka dan kejayaan yang dikecapi dalam dunia bisnes sehingga menjadi sumber inspirasi orang ramai tu.

Kali ini, nama Hafiz dan isterinya sekali lagi menjadi tumpuan warganet apabila mereka dikatakan dalam proses menubuhkan klinik estetik sendiri.

Tahniah Aina dan Hafiz!

Wah, hebatnya kedua pasangan ini! Bagi individu yang mengikuti perjalanan hidup mereka dari awal memulakan bisnes sehingga sekarang, pasti sangat terharu dan teruja mendengar perkhabaran gembira berkenaan.

Bagaimanapun, ada juga segelintir warganet yang mempersoalkan sama ada boleh atau tidak mereka membuka klinik itu sedangkan kedua-duanya tidak memiliki latarbelakang perubatan mahupun estetik.

Apa syarat2 buka sebuah klinik?

Kena ada ‘medical degree’ & sijil ‘annual practice’

Boleh percaya ke? Produk pun ragu2

Bagi menjernihkan suasana, seorang pengguna Twitter menggunakan akaun @drfame8fry tampil memberi penjelasan berkenaan segala persoalan yang bermain dalam fikiran warganet tersebut.

Ni klinik estetik

Dalam pada itu, individu terbabit mengakhiri penjelasannya dengan menyatakan, jika klinik estetik milik pasangan itu mempunyai doktor perubatan yang bertugas untuk memantau operasi, maka ia boleh dibuka dan adalah lebih selamat.

Tambahnya lagi, ahli perniagan yang mahu menceburi bidang estetik seharusnya mematuhi etika undang-undang yang ada berkenaan operasi klinik tersebut.

Malah, dia turut menegaskan dan menggalakkan orang ramai menggunakan khidmat klinik estetik yang diketuai golongan doktor perubatan bertauliah.

Apa pun, tahniah diucapkan kepada Aina dan Hafiz. Semoga segala urusan mereka dipermudahkan!

Sumber: Ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me