PDRM Dah Pergi Rumah Nak Cari Brader Ini Sampai Ketua Polis Johor Sendiri Beritahu Apa Yang Mereka Jumpa Skip to main content

PDRM Dah Pergi Rumah Nak Cari Brader Ini Sampai Ketua Polis Johor Sendiri Beritahu Apa Yang Mereka Jumpa

Sejak semalam tular di media sosial mengenai seorang individu yang tidak dikenali memuat naik video dan bercakap bahasa Tamil menda.kwa mengahwini wanita Islam dan telah m.urtad.

Video yang dimaksudkan itu dimuat naik di sebuah saluran Youtube, memaparkan seorang lelaki bukan Islam mengaku mem.urtadkan seorang wanita Islam sebelum mengahwininya.

Lelaki itu turut memberitahu, cara untuk lelaki bukan Islam mengahwini wanita Islam adalah dengan menukarkan agama mereka di negara lain seperti Indonesia, Singapura atau India terlebih dahulu.

Di media sosial, video dalam bahasa Tamil itu tersebar dan disertakan dengan sari kata bahasa Melayu.

Bagaimanapun, semakan di saluran Youtube itu mendapati isteri lelaki berkenaan ada memuat naik satu video permohonan maaf. Lelaki itu turut memuat naik video permohonan maaf di saluran yang sama.

Dalam video tersebut, wanita berkenaan mengaku dia sebenarnya bukanlah warganegara Malaysia, tetapi warganegara Indonesia.

Dia juga berkata video yang dibuat suaminya sebelum itu bukanlah ditujukan untuk warganegara Malaysia beragama Islam.

Ayah Rani Buat Laporan Polis

Berdasarkan la.poran polis, Abdul Rani berkata video itu memberikan gambaran seolah-olah mudah untuk m.urtad, selain beberapa kenyataan yang dianggap mengh.ina agama Islam.

Kata Abdul Rani, tujuan dia membuat lap.oran polis adalah bagi menggesa Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Ko.munikasi dan Multi.media Malaysia, Jakim dan majlis agama islam negeri untuk menyiasat perkara berkenaan sehingga ke akar umbi.

Bagaimanapun, Abdul Rani mene.gah keras masyarakat Islam daripada mengambil ti.ndakan sendiri, sebaliknya menyerahkan kepada pihak polis untuk meny.iasat.

“Kepada rakyat Malaysia, jangan kamu mengambil t.indakan sendiri nak apa-apakan dia, nak cari dia. Tak payah. Itu kerja polis. Biarlah polis yang mengambil tindakan.

“Jangan sesekali kita nak jadi hero, nak pergi rumah dia ke, nak kutip dia ke, itu salah! Itu tak betul. Dah jadi kes lain,” tegasnya.

Kenyataan Dari Polis Johor

Tarikh 20 Februari 2021



Kredit : MalaysiaKini/PolisJohor

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me