Sekeluarga menggigil, kucing sarat mengandung hilang 4 kaki. Bangkai “Macam tulang ayam ditarik dagingnya” Skip to main content

Sekeluarga menggigil, kucing sarat mengandung hilang 4 kaki. Bangkai “Macam tulang ayam ditarik dagingnya”

KEJAM dan tidak berperikemanusiaan.

Begitulah gambarannya mengenai nasib seekor kucing yang sarat mengandung apabila keempat-empat kakinya putus pada pagi Jumaat.

Menurut pemilik kucing itu, Mur Salina Junaidi, 20, dia yang berada di tempat kerjanya di Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur bergegas pulang ke rumah setelah dimaklumkan mengenai kejadlan itu oleh ahli keluarganya.

Mesra disapa Salina, dia mengakui terkejut dan mengglgil apabila melihat sendiri bangkai haiwan itu yang ditinggalkan dalam sebuah kotak berhampiran kediamannya di Gombak, Selangor.

“Saya ada di pejabat. Kemudian keluarga maklumkan nampak kuclng kami matl, ditinggalkan dalam k0tak di belakang kereta.

“Kakinya seperti dipot0ng. Apabila diteliti dekat, seolah-olah keempat-empat kaki tu direntap sehingga tercabut.

Salina membuat lap0ran p0lis berhubung kejadlan itu.

“Macam tulang ayam yang ditarlk daglngnya. Kucing saya yang matl tu namanya Cantik, tengan srat mengandung,” ujar Salina kepada mStar.

Menurut gadis itu lagi, ahli keluarganya turut bersedlh dan mengglgil setelah melihat sendiri keadaan kucing itu.

Risau akan apa yang berlaku, dia turut membuat lap0ran di Balai P0lis G0mbak pada hari sama.

“Kami semua ketar tangan, sebab tak pernah kena pengalaman macam ni. Satu famili sedih.

“Rasa terancam, sebab kuclng saya seperti dibnuh ditempat lain sebelum ditinggalkan di dalam k0tak. Kalau tak ada m0tif, kenapa tak bvang terus je?

“Di kawasan rumah saya juga tiada sebarang kesan darah. Tak ada nak syak sesiapa, jiran-jiran saya pun mereka bela kucing.

“Di rumah saya ada enam ekor kucing semuanya,” jelasnya lagi.

Antara yang dikongsi di Instagram Salina.

Masih bersedih dengan apa yang berlaku, Salina juga berharap agar pelaku menerima hukvman setlmpal atas apa yang berlaku.

“Kepada pelaku, kalau dia boleh lari di dunia, di akhlrat dia akan terima balasan,” ujarnya dalam nada sebak.

Salina turut berkongsi berita duka itu menerusi laman Instagram miliknya pada Isnin.

Sumber:mstar

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me