“SOP dua darjat ke?” – Netizen persoal majlis tunang Elisya Sandha waktu PKP Skip to main content

“SOP dua darjat ke?” – Netizen persoal majlis tunang Elisya Sandha waktu PKP

Alhamdulillah. Tahniah diucapkan sekali lagi kepada pelakon Elisya Sandha yang baru sahaja melangsungkan pertunangan bersama anak sulung penerbit terkenal, Sheila Rusly iaitu Uzair Haqimy pada Ahad lalu.

Akhirnya, terjawab juga teka-teki yang bermain dalam fikiran warganet selama ini, berkenaan hubungan antara adik pelakon Fasha Sandha itu dengan anak teruna Sheila

Bagaimanapun, dalam kegembiraan selepas menerima perkhabaran tersebut, kini timbul pula isu dimana warganet mempersoalkan majlis pertunangan mereka yang diadakan sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berlangsung. Eh, bukan SOP tak boleh buat majlis pertunangan ke?

Majlis tunang waktu PKP, boleh ke?

Sedang heboh di laman Twitter apabila ramai yang menimbulkan rasa hairan, bagaimana mereka boleh mengadakan majlis pertunangan dihadiri keluarga masing-masing sedangkan ‘sudah terang lagi bersuluh’ dalam SOP menyatakan majlis keramaian tidak boleh diadakan dalam tempoh ini.

Warganet membanjiri posting berkenaan dengan komen-komen tidak berpuas hati terhadap perkara tersebut, tambahan lagi ramai yang terpaksa menunda tarikh istimewa mereka disebabkan PKP.

Bahkan, ada yang sempat berseloroh menyatakan ‘SOP untuk rakyat marhaen sahaja’.

Antara dua darjat?

Kita punya la tangguh

SOP untuk rakyat marhaen je ke?

Kebal undang-undang kot

Bukan golongan artis sahaja

Sementara itu, ada juga warganet yang meluahkan bahawa sebenarnya ramai juga ‘orang biasa’ yang melangsungkan majlis keraian sebegitu, bukan golongan artis sahaja.

Elisya Sandha merupakan seorang pelakon, model, penyanyi dan pengacara wanita Malaysia. Beberapa hari lepas, dia baru sahaja melangsungkan pertunangan bersama anak teruna Sheila Rusly, Uzair Haqimy Azman pada tanggal 30 Januari 2021.

Hmm. Kita bersangka baik sahaja, ya? Doakan semoga jodoh mereka berpanjangan dan selamat diijabkabulkan kelak!

sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me