“Suatu hari nanti Allah uji mereka,” Tak Hirau Tohmahan, Ina Naim Kini Jual Laksa Bantu Keluarga Skip to main content

“Suatu hari nanti Allah uji mereka,” Tak Hirau Tohmahan, Ina Naim Kini Jual Laksa Bantu Keluarga

Berdepan engan dugaan ketika ini, Nordiana Mohd Naim atau lebih mesra disapa Ina Naim, 37, kini menggalas tanggungjawab menanggung suami dan anak-anak.

Ia berikutan suaminya yang merupakan seorang penyanyi Suhaimi Saad, 41, dipercayai mengalami masalah penglihatan terhad.

Ina mencari pendapatan untuk menyara keluarga

Difahamkan, kerja mencari pendapatan menyara keluarga dikatakan terpaksa dilakukan Ina.

Pelbagai spekulasi turut tular hingga timbul tohmahan kononnya Suhaimi Saad menggunakan wang program i-Sinar milik Ina untuk pembikinan lagu.

Suami saya masih pikul tugas walaupun tidak sihat

Walaubagaimanapun, Ina menegaskan biarpun Suhaimi berdepan masalah mata namun suaminya masih menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan bapa kepada anak-anak mereka.

“Alhamdulillah, suami saya masih lagi pikul tugas biarpun keadaannya tidak berapa sihat.”

Sekarang saya kena lebih bertenaga dan kuat

“Cuma sekarang ini saya kena lebih bertenaga dan kuat sebab suami tak boleh nak drive lagi akibat masalah mata dia.”

Berkongsi kisah kepada mStar, Ina bersyukur suami masih pikul tanggungjawab biarpun keadaan penglihatan tidak baik.

Dia tetap menjalankan tanggungjawab lain dengan baik

“Walaupun begitu, dia tetap menjalankan tanggungjawab lain dengan baik. Suhaimi masih lagi boleh menyanyi, buat lagu dan persembahan.”

“Kalau ada waktu terluang, dia akan mengurut orang lelaki selain uruskan pembelajaran anak-anak.”

Saya berniaga jual laksa Kedah dan mi kari

“Saya pun ada berniaga antaranya jual laksa Kedah dan mi kari. Saya jenis orang tak suka duduk saja, nak juga buat sesuatu yang manfaat.”

“Saya lebih selesa macam ini, tidak beri satu tekanan atau kesusahan pun sebab saya ikhlas dan minat.”

Suhaimi mendapat bantuan makanan asas dan wang tunai

Terdahulu, Suhaimi menerusi laman Facebook berkongsi paparan skrin komen daripada individu yang menuduh dia menggunakan wang daripada program i-Sinar milik isterinya untuk pembikinan lagu.

Suhaimi yang kini menetap di Kelantan bersama keluarganya juga mendapat bantuan makanan asas dan wang tunai daripada wakil komuniti Kubang Kerian pada Isnin lalu bagi membantu meringankan beban mereka saat musibah Covid-19 melanda.

Kita berdoa dan serah kepada Allah

Apa yang boleh kita buat adalah berdoa dan serah kepada Allah.

Malah, Ina memberitahu dia tidak pernah terkesan dengan segala kecaman dan kritikan netizen terutama isu membabitkan Suhaimi.

Malah menurut Ina, suaminya juga sentiasa berkongsi semua perkara termasuklah mengenai tawaran perkhidmatan urut dalam di beberapa platform antaranya aplikasi mencari pasangan sejenis.

Saya memang tak pernah ambil kisah

“Untuk kecaman atau apa-apa yang negatif, saya memang tak pernah ambil kisah. Dengar dan baca tapi tak simpan dalam hati.”

“Dari awal saya popular dahulu, memang tak pernah ambil pusing hal-hal macam ini.”

Suami tiada rahsia langsung dengan saya

“Lagi-lagi bila membabitkan hal suami saya, dia memang tiada rahsia langsung dengan saya.”

“Apa yang dia buat, dia akan jujur cerita dengan saya. Semua aplikasi yang dia buat untuk khidmat urut, dia akan tunjuk dekat saya.”

Satu hari nanti Allah akan uji hidup mereka

“Bagi saya, netizen yang suka kecam itu satu hari nanti Allah akan uji hidup mereka, tak pun di akhirat kelak. Apa yang boleh kita buat adalah berdoa dan serah kepada Allah.”

“Alhamdulillah, ramai dah minta maaf atas kata-kata dan jari-jari mereka menulis yang kurang baik pada kami.”

“Bukan satu masalah besar untuk saya ambil kisah dengan netizen yang bersikap negatif terhadap kami,” ujarnya.

Suhaimi mendedahkan mengidap sakit mata kronik sejak 2019

Pasangan itu turut tampil dengan album nasyid bersama anak-anak mereka berjudul Bismillah yang mempunyai 10 buah lagu antaranya Selimut Putih, Bismillah, Zafrin Solawat, Keagungan Tuhan dan Kasihnya Ibu.

Suhaimi dan Ina mendirikan rumah tangga pada Ogos 2007 dan dikurniakan empat cahaya mata iaitu Ehmad Hadie Elfardie, 13, Sallman El-Khoyri, 11, Phyrosh Elfadwah, 9, dan Nurlayla Elghufrony, 7.

Menerusi laporan mStar pada 6 November 2020, Suhaimi mendedahkan dia menghidap sakit mata kronik sejak 2019 dan memerlukan bantuan isteri untuk melakukan urusan harian.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me