Takut Hubungan Sulit Diketahui, Ibu Bunuh Bayi Kandung Kerana Wajah Mirip ‘Skandal’ Skip to main content

Takut Hubungan Sulit Diketahui, Ibu Bunuh Bayi Kandung Kerana Wajah Mirip ‘Skandal’

Seorang bayi berusia sembilan bulan dilaporkan maut selepas dibunuh oleh ibu kandung dan kekasih gelapnya di Bandar Lampung, Indonesia dengan alasan yang tidak masuk akal iaitu hanya kerana wajah bayi itu dikatakan mirip lelaki terbabit.

Suspek dikenali sebagai Ayu dan Muhammad Amin, tergamak membunuh bayi kecil itu atas alasan takut hubungan sulit mereka terbongkar tambahan lagi wajah mangsa tidak seiras bapa kandungnya, lapor Tribun News.

Difahamkan lagi, kedua-dua suspek sudah pun berkeluarga dengan berstatus isteri dan suami orang. Mereka merancang pembunuhan kejam tersebut apabila hubungan sulit mereka berdua mula dihidu oleh jiran tetangga.

Mangsa dibunuh dengan cara yang cukup keji dimana bayi kecil itu dipaksa minum air gula merah yang dicampur dengan asam jawa dan minyak rambut. Seterusnya, mangsa dicekik sehingga mati.

Memetik laporan Indo News, mangsa bernama Kartina Suci Rahayu itu ditemui oleh pihak polis dalam keadaan sudah tidak bernyawa di dalam bilik di rumahnya.

Menurut pihak polis lagi, mereka mengesyaki bayi malang itu dibunuh oleh ibu kandung sendiri kerana sewaktu mayatnya ditemui, ibunya itu tiada di tempat kejadian.

Suspek telah ditangkap dalam masa kurang 24 jam dari waktu kejadian berlaku dan pihak polis merampas sejumlah barang bukti pembunuhan yang disembunyikan oleh kedua-dua suspek di dalam pondok di sebuah kebun berdekatan kediaman.

Apa yang lebih mengejutkan, Ayu mendakwa dia dipujuk oleh lelaki berkenaan supaya membunuh anaknya atas janji-janji manis akan diajar solat dan mengaji.

Terdahulu, memetik laporan media Indonesia, suspek lelaki telah menjalin hubungan cinta sejak wanita berkenaan sedang mengandung, iaitu ketika mangsa berusia lima bulan dalam rahimnya.

Pembunuhan terbabit dipercayai berlaku pada malam Sabtu lalu, 6 Februari dan sudah dirancang sejak dua bulan lepas. Memang tak masuk akal!

Sumber: borakdaily

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me