[VIDEO] “Aku yang bela, bukan kau” Isu Bela Anjing, Alicia Amin Jawab Netizen Skip to main content

[VIDEO] “Aku yang bela, bukan kau” Isu Bela Anjing, Alicia Amin Jawab Netizen

Beberapa hari yang lalu, model dan juga pelakon, Alicia Amin selamat disatukan dengan jejaka pilihannya yang juga seorang doktor, Farzan Iqbal, 27, di Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara, Kuala Lumpur.

Lebih mesra disapa Alicia atau nama sebenar Raja Alicia Raja Amin, 26, sah bergelar isteri dengan sekali lafaz dinikahkan bapanya Raja Amin Raja Mokhtar selaku wali.

Alicia Amin berjalan bersama anjing peliharaan

Isu berhubung orang Melayu yang mengambil anjing sebagai binatang peliharaan bukanlah isu asing lagi.

Sebelum ini, pelakon Umie Aida turut memuat naik foto bersama dua ekor anjing untuk memberi kesedaran kepada umum menjaga dan menghormati makhluk ciptaan Tuhan.

Terbaru, model terkenal iaitu Alicia Amin turut berdepan perkara yang sama apabila ada segelintir netizen menegurnya berhubung memelihara haiwan tersebut.

Menerusi satu perkongsian di ig story, model ini telah memuat naik story sedang berjalan bersama dua binatang peliharaannya

Aku yang bela bukan kau

Apa yang menarik perhatian adalah apabila Alicia Amin menerusi entri di IG Story memuatnaik status meluahkan pendapatnya berkenaan komen dan teguran netizen berhubung anjing peliharaannya.

Menurut model tinggi lampai ini, dia sudah penat dengan komen yang sebegitu rupa diterimanya

Ada je melayu yang ada anjing

Jelasnya lagi, anjing juga merupakan haiwan ciptaan Tuhan yang harus dipelihara dengan sebaiknya.

Malah, Alicia juga meluahkan dia mempunyai hak untuk memuat naik sebarang foto atau video berkaitan haiwan peliharaannya itu di sosial media.

Jaga hati orang yang suka cakap buruk tak guna

Ujarnya lagi, dia menasihati mana-mana orang Melayu yang sayangkan anjing untuk menjaga haiwan tersebut dengan sebaiknya.

Selain, dia berasa bengang dengan tindakan segelintir masyarakat yang memandang hiina terhadap individu yang memelihara anjing sebagai haiwan peliharaan.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut meninggalkan pelbagai reaksi dan pendapat masing-masing berhubung isu berkenaan.

Terdahulu Alicia Amin selamat disatukan dengan jejaka pilihannya yang juga doktor, Farzan Iqbal, 27, di Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara, Kuala Lumpur, pada Ahad.

Alicia atau nama sebenar Raja Alicia Raja Amin, 26, sah bergelar isteri dengan sekali lafaz dinikahkan bapanya Raja Amin Raja Mokhtar selaku wali.

Majlis pernikahan tersebut berlangsung mengikut prosedur operasi standard (SOP) dan hanya dihadiri oleh enam orang sahaja iaitu keluarga terdekat.

Sementara itu, wang hantaran dan mas kahwin dirahsiakan.

Dalam foto yang dikongsi di Instagram, Alicia dilihat anggun mengenakan persalinan rona putih rekaan Alia Bastaman dan dirias oleh jurusolek terkenal Khir Khalid.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me