Video - Allahuakbar, Mulut Kau Dik. Rakaman Detik Detik Kantoi Dengan Polis Dekat Tepi Sungai Skip to main content

Video - Allahuakbar, Mulut Kau Dik. Rakaman Detik Detik Kantoi Dengan Polis Dekat Tepi Sungai

Bukan sehari dua tapi sudah lama anak-anak terkurung tidak dapat ke mana-mana sepanjang tempoh Perlntah Kawalan Pergerakan (PKP) sampailah ia dilonggarkan ke Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan kembali kepada PKP semula.

Meskipun ada sektor dibuka secara perlahan lahan dan ada beberapa aktlviti dibenarkan, kebanyakan ibu bapa masih kurang beranl membenarkan anak berladah di luar kerana tidak mahu sebarang risiko.

Apatah lagi apabila Kementerian Keslhatan Malaysia (KKM) sering meng.ingatkan bahawa kanak-kanak terg.olong dalam kelompok beri.siko tinggi dij.angkiti C0vid 19 sekiranya terd.edah kepada rantalan pen.ularan wabak pandemik itu.

Justeru, dalam tempoh yang panjang ini, dengan kehidupan baharu yang anak-anak terpaksa lalui, tidak dapat dibayangkan bagaimana keluh kesah jiwa mereka kerana sebelum ini mereka dapat bersama rakan dan bermaln.

Kantoi Dengan Abang Polis

Seperti yang tular di media sosial hari ini, dilihat abang polis sedang menasihati dua kanak kanak yang sedang bermaln di tepi sungai telah menarik perhatlan netizen.

Tahu Tak Sekarang Muslm Apa



Reaksi Orang Ramai

Budak 2org tu buat lawakk sungguh. Ckp pun pandai budak belah belah mana tu.

Bagus tuan ni.. macam ni la mnasihat sambil layan budak budak ni… Budak budak ni dia n.akal tapi bila kita naslhat dia akan dgar dan faham..terbaik.


Padu la hang adik…pandai cakap noh. apa-apa pun terbaik PDRM.

Comel2 adik2 ini hehehe mana ibu bapa tidak larang mandi sungai kan bahaya.nanti tiba2 banjir aduhal mambg kenapa lah melintang terus.

Bagus abg polis ni.. cara ayah mngajar anak moga abam polis ni dirahmati dn dipermudahkn sgala urusan beliau amin

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me