[VIDEO] Baru 4 Bulan Isteri ‘Pergi’, Suami Mengalir Air Mata Diminta Kemas Rumah Sewa Skip to main content

[VIDEO] Baru 4 Bulan Isteri ‘Pergi’, Suami Mengalir Air Mata Diminta Kemas Rumah Sewa

Kehilangan insan tersayang terutama pasangan hidup amatlah perit untuk dilalui dan dugaan tersebut bukanlah mudah untuk dihadapi.

Tiada lagi senyum tawa yang menghiasi hari-hari mendatang apabila suami atau isteri pergi selamanya.

Tiada lagi insan yang menjadi tulang belakang suami

Malah apa yang paling dirasai adalah tiada tulang belakang yang selama ini sentiasa menyokong kita dalam apa jua situasi dan juga teman berkongsi kasih.

Kesedihan itu bukanlah bermakna kita tidak redha dengan takdir yang tertulis namun begitu kehilangan itu merupakan satu kehilangan yang besar dalam diri setiap orang.

4 bulan isterinya pergi mengadap Ilahi

Berat hati memandang, namun berat lagi bahu yang memikul. Begitulah nasib yang menimpa seorang suami ini apabila kehilangan isteri tanpa diduga.

Menerusi perkongsian lelaki tersebut di aplikasi TikTok, seorang pengguna bernama Syed Mohd Izzudin.

Difahamkan, sudah hampir 4 bulan isterinya pergi mengadap Ilahi disebabkan masalah jantung.

Pemergian mengejut kerana masalah jantung

Tanpa diduga beliau diuji dengan pemergian isteri tercinta secara mengejut membuatkan beliau sangat merindukan arwah isterinya.

Satu posting video yang di muat naik di aplikasi TikTok telah mendapat perhatian ramai dan meruntum jiwa.

Syed berkongsi rumah sewanya bersama arwah isteri

Syed berkongsi video keadaan rumah sewa dia dan arwah isterinya sebelum memulangkan kunci kepada tuan rumah.

Bagaimanapun, Syed yang kelihatan ceria di awal video tiba-tiba tidak dapat menahan sebak apabila bercerita mengenai bilik dia dan arwah isterinya itu.

Isterinya gemar menghias rumah

Beliau turut berkongsi cerita mengenai wanita itu yang gemar menghias rumah dan memastikan rumah mereka sentiasa dalam keadaan bersih dan cantik.

Dalam video berkenaan jelas menggambarkan Syed sangat rindukan arwah isterinya apabila terbayangkan kenangan mereka sebelum isterinya  menghembuskan nafas.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sebak dan bersimpati dengan nasib yang menimpa Syed itu.

Raih 250,000 tontonan setelah 5 jam dimuat naik

Mereka turut menitipkan doa dan memberikan semangat buat Syed meneruskan kehidupannya serta diberikan lelaki ini kekuatan untuk menghadapi dugaan tersebut.

@pokcek3388

ini rumah syed sewa dgn arwah isteri syed.harini tuan rmh mintak kungci rmh.ya allah..terbayang-bayang syg biy dlm rmh ni😥😥#al-fatihah#fyp 🚶🏻‍♂️

♬ Sholawat Sedih Bikin Nangis - Befre Moreno & Various Artists

Posting video yang dikongsikan itu telah berjaya meraih hampir 250,000 tontonan setelah dimuat naik 5 jam lepas.

Sebelum ini, Syed ada memuatnaik video kenangannya bersama isteri yang turut menjadi perhatian para netizen.

@pokcek3388

biy tahu yg syg tak akan kembali lg dkt dunia ini.cuma biy nk bg thu biy rindu awak syg..😔allahuakbar😥##al-fatihah utk isteri ku cintai❤️##fyp

♬ original sound - Syed mohd izzuddin🚶🏻‍♂️

“Biy tahu yg syg tak akan kembali lg dkt dunia ini.cuma biy nk bg thu biy rindu awak syg.. Allahuakbar Al -fatihah utk isteri ku cinta”

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me