Video - Baru Sahaja Halal, Pengantin Tangan Menggigil Malu2 Nak Salam Pasangan Skip to main content

Video - Baru Sahaja Halal, Pengantin Tangan Menggigil Malu2 Nak Salam Pasangan

Pernikahan merupakan impian terindah bagi setiap individu yang menjalinkan hubungan cinta. Ikatan suci ini termeterai apabila kedua-duanya bersedia untuk menggalas tanggungjawab dan amanah dalam melayari bahtera rumah tangga.

Kebiasaannya, hanya si isteri yang akan tersipu-sipu malu sewaktu sesi menyarungkan cincin atau bersalaman dengan suami mereka.

Namun, sebaliknya pula yang berlaku kepada pasangan baru bergelar suami isteri ini, di mana si suami turut malu untuk berhadapan dengan isteri.

Malu dengan suami

Menerusi aplikasi TikTok, seorang individu menggunakan akaun @butuhdibimbing memuat naik video memaparkan pasangan mempelai tersebut yang terlalu malu untuk bersalaman sesama sendiri.

@butuhdibimbing

Balas @rikaaaits ini kaa mentahannya, abaikan suara aku yahh, perdana ngeliat ginian reall #fypシ #fypシ゚viral #MulaiDari100 #fyp #jarofheartschallenge

♬ original sound - Calonistripengusahasholeh

Masing-masing tarik tangan

Dalam video itu, dapat dilihat apabila kedua-dua tangan dihulurkan, masing-masing menarik balik dan menundukkan pandangan kerana masih belum bersedia untuk berhadapan dengan pasangan.

Maklumlah, hubungan baru sahaja menjadi halal, sudah tentulah segan kerana sebelum ini tidak biasa bertentang mata antara satu sama lain apatah lagi bersentuhan.

Ayat al-Quran sebagai hadiah buat isteri

Menurut @butuhdibimbing, yang juga merupakan rakan pengantin tersebut, rupa-rupanya lelaki berserban itu berstatus seorang ‘ustaz’.

Dalam pada itu, dia turut berkongsi kisah ‘sweet’ pasangan berkenaan di mana selepas sesi pernikahan, lelaki itu membacakan surah al-Quran sebagai ‘hadiah’ buat wanita yang sudah sah bergelar isterinya.

Bahkan, sebaik majlis selesai dan sebelum pulang ke rumah, lelaki berkenaan sempat menyarungkan kasut pada kaki bidadarinya itu. Alahai, romantik sungguh!

@butuhdibimbing

Waktu di acara ituu aku bener2 iri sumpah, di bacain Al-Mulk ayat 1-akhir. #fypシ #fypシ゚viral #nikahmuda

♬ original sound - Arvian Dwi

Menjengah ke ruangan komen, ternyata ramai warganet yang berasa teruja melihat adegan ‘manis’ pasangan pengantin baru tersebut.

Wanita jadi ratu bila berkahwin dengan lelaki yang tepat

Sumber: Borakdaily

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me