[VIDEO] Benam Kepala Kawan Masuk Dalam Kek, Cuak Angkat Muka Ada Lidi Panjang Skip to main content

[VIDEO] Benam Kepala Kawan Masuk Dalam Kek, Cuak Angkat Muka Ada Lidi Panjang

Bagi orang negara Barat, prank membenamkan muka orang ke dalam kek sudah menjadi benda biasa khususnya pada sambutan hari jadi. Bukan sahaja orang dewasa, malahan kanak-kanak juga kadangkala tidak terkecuali daripada usikan kasar berkenaan. Adakah anda rasa perkara sebegini menyeronokkan? Tahukah sebenarnya ada benda lain yang cukup menakutkan?

Rupanya dalam sesetengah kek ada lidi untuk pastikan kek lebih stabil 

Dalam perkongsian di bawah, seorang pakar perubatan mendedahkan bahawa sesetengah bakers akan ‘meletakkan’ bahagian dalam kek dengan lidi untuk memastikan kestabilan khususnya yang bersaiz besar. Maka beliau berharap agar orang ramai dapat berfikir dua kali tentang sebelum membuat budaya berkenaan.

This picture is dedicated to all those who like to push the bday boy/girl’s face onto the cake 🎂 Sometimes they build...

Posted by Ong Lip Qin Physiotherapist - Precise Rehab on Thursday, September 24, 2020

Kawan benamkan kepala dari belakang…Terkejut tarik keluar lidi 

Malang tidak berbau, perkara sama telah dihadapi oleh seorang lelaki ini ketika berada betul-betul di hadapan sebiji kek. Tanpa disedari, rakan yang berada di belakang telah membenamkan kepalanya sebelum masing-masing terkejut beruk. Mana tidaknya, terdapat sebatang lidi panjang yang ditarik keluar di mana hampir terkena pada mata pemuda terbabit.

@jorgesonrics

Feliz cumpleaños 😦 @kimmigneault

♬ Las Mañanitas (Cumpleaños Felíz) - Tito Guízar

Kita tak pernah buat macam tu sebab bazir duit 

Netizen juga mengakui ‘seriau’ dengan kejadian tersebut malah merasakan budaya prank sebegitu wajar menjadi pengajaran. Bukan sahaja berlaku pembaziran malahan melibatkan risiko kecederaan pada wajah atau mata seseorang.



Sumber: Kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me