[VIDEO] DJ Radio Terkenal Persenda & Ketawakan Cara Sebutan Guru Berbahasa Inggeris Skip to main content

[VIDEO] DJ Radio Terkenal Persenda & Ketawakan Cara Sebutan Guru Berbahasa Inggeris

Bermula 17 Februari yang lalu, pihak kerajaan telah melancarkan DidikTV sebagai wadah buat para pelajar mengikuti sesi P&P dengan lebih mudah dan efisien terus daripada rumah masing-masing.

Lebih 22 tahun bersiaran, saluran televisyen Natseven TV Sdn Bhd atau lebih dikenali sebagai ntv7 akhirnya mengucapkan selamat tinggal bagi memberi laluan kepada saluran khusus tv pendidikan baharu, DidikTV KPM yang akan memulakan siarannya pada Khamis.

Stesen televisyen itu banyak menyiarkan pelbagai program menarik antaranya seperti sitkom Spanar Jaya, Phua Chu Kang serta siri kartun kegemaran ramai, Doraemon dan Shin Chan.

DidikTV KPM akan bersiaran bermula pukul 7 pagi sehingga pukul 12 tengah malam setiap hari, merupakan usaha berterusan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam meningkatkan akses kepada pendidikan berkualiti bagi semua murid di seluruh negara.

Walau bagaimanapun sesi yang diharapkan mampu memberi kemudahan kepada para pelajar nampaknya telah menjadi bahan ketawa seorang pengguna media sosial apabila turut memuat naik reaksi beliau yang penuh dengan gelak tawa terhadap seorang guru yang berbahasa Inggeris sewaktu mengajar mata pelajaran Sains.

Malah bukan sahaja hanya ketawa secara keterlaluan, lelaki ini juga dilihat mempersenda cara sebutan guru yang menjadi pengajar di DidikTV ini.

Kelakuan lelaki ini yang dikatakan seorang penyampai radio di sebuah stesen radio ternama nyata tidak disenangi netizen.

Menerusi satu perkongsian seorang seorang netizen yang juga seorang guru, tindakan guru berkenaan untuk menyebut perkataan satu persatu adalah tepat memandangkan pengajaran yang dibuat disasarkan buat pelajar tahun 2

Menurutnya lagi, cara sebutan guru ini bukanlah suatu isu yang besar kerana subjek yang diajar bukanlah mata pelajaran Bahasa Inggeris sebaliknya adalah subjek Sains.

Rata-rata netizen tidak berpuas hati dengan tindakan lelaki tersebut dan meminta agar syarikat Radio mengambil tindakan terhadapnya.

Sehingga artikel ini ditulis, penyampai radio itu telah membuang video yang dimuat naik di TikTok selepas dikecamm netizen berikutan tindakannya yang keterlaluan.

Semoga orang ramai lebih berhati-hati selepas ini agar lebih sensitif sebelum menghasilkan sesuatu konten untuk laman media sosial.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me