Video - Muka pekerja kurier ‘rabak’, jadi mangsa serangan anjing ketika hantar barang Skip to main content

Video - Muka pekerja kurier ‘rabak’, jadi mangsa serangan anjing ketika hantar barang

Tular di media sosial apabila seorang pekerja penghantar barang cedera teruk di muka selepas menjadi mangsa serangan anjing ketika menghantar barang di kawasan perumahan.

Cedera diserang anjing

Menurut aplikasi Tiktok milik Asri Izham, pemuda yang yang dipercayai adiknya mengalami kecederaan di muka dan telah dikejarkan ke klinik selepas mengalami luka dalam setelah menjadi mangsa serangan anjing.

@asri_izham

Tolong Lah Alert Wahai Tuan Rumah Yang Bela Anjing Tu Kesian Lah Dekat Geng Geng Courier Yang Menghantar Barang Dekat Korang Tu๐Ÿ˜ญGWS My Brother๐Ÿ‘๐Ÿป❤️

♬ original sound - Fatil (Kento)

Dalam kapsyen yang disertakan dengan video kecederaan adiknya itu, Asri meminta agar mana-mana pemilik rumah yang membela anjing mengawasi haiwan peliharaan mereka kerana boleh membahayakan orang lain.

Jadi, dia berharap agar para rider yang menjalankan khidmat penghantaran barangan berhati-hati dengan situasi tersebut.

Boleh saman ni tuan

Sehubungan dengan perkongsian video itu, ramai yang meluahkan rasa geram terhadap tuan anjing yang tidak peka dengan reaksi haiwan peliharaan mereka jika melihat orang asing di kawasan rumah.

Selain itu, warganet turut menzahirkan rasa simpati terhadap pemuda berkenaan dan mendoakan agar diberi kesembuhan selepas mendapat rawatan susulan menjadi mangsa serangan anjing semasa bekerja.

Mana tuan anjing tu?

Kesian jugak dekat brader2 courier ni

Walau bagaimanpun, setakat ini belum ada sebarang penjelasan tepat berkenaan insiden tersebut.

Hal ini kerana kenyataan yang dimaklumkan oleh pemilik akaun Tiktok itu tidak selaras dengan jawapan pemuda tersebut yang ada menyebut tentang anjing liar dalam perbualan yang dirakam itu.

Sumber: Asri_Izham

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me