[VIDEO] Paling ‘Rare’, Sakan Photoshoot Atas Bumbung – “Macam Puteri Kayangan” Skip to main content

[VIDEO] Paling ‘Rare’, Sakan Photoshoot Atas Bumbung – “Macam Puteri Kayangan”

Bila sebut tentang sesi photoshoot pengantin, biasanya dilakukan di kawasan lapang serta mempunyai landskap yang indah. Mana tidaknya, semua itulah yang akan jadi kenangan bila dah beranak cucu nanti.

Tak pernah dibuat orang…photoshoot pengantin atas bumbung 

Namun lain pula bagi jurufoto sambilan yang dikenali sebagai Mohamad Ariff Rosly ini. Menerusi aplikasi TikTok baru-baru ini, dia berkongsi detik-detik photoshoot di tempat yang orang lain langsung tak pernah terlintas iaitu di atas bumbung.

Gigih panjat kerana time PKP tak boleh buat outdoor photoshoot 

Dalam paparan video berdurasi 16 saat itu, dia juga berkongsi beberapa hasil gambar posing pengantin wanita yang cantik dalam busana berona putih tersebut. Ujar pemuda berumur 25 tahun ini, mereka sepakat untuk ‘panjat’ di sana gara-gara tak boleh buat outdoor photoshoot di lokasi awam sepanjang tempoh pelaksanaan PKP.

@ariffrosly1

Orang kata belajar tinggi2, aku shoot tinggi2😂 #fyp #fypdongggggggg #weddingphotography #foryoupage #foryou

♬ DJ Cantik Always Isak Danielson - Wahyu Hidayatt

Terfikir macam mana dia naik dengan pakai baju berat tu…tapi dah macam puteri kayangan 

Secara keseluruhannya, video tersebut telah meraih lebih 50 ribu jumlah tontonan termasuklah bermacam reaksi daripada ramai pihak. Di samping kagum dengan effort dan idea yang lain daripada lain tersebut, ada yang turut tertanya-tanya bagaimanakah wanita itu berjaya naik ke sana siap dengan busana pengantin lagi. Dalam pada itu, netizen turut meluahkan rasa bimbang terhadap soal keselamatan mereka.

Sumber: viralnewsupdate

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me