Video - PDRM siasat anggota polis, dakwaan gadis disoal tak pakai bra di sekatan jalan Skip to main content

Video - PDRM siasat anggota polis, dakwaan gadis disoal tak pakai bra di sekatan jalan

Kecoh di media sosial Twitter mengenai pendedahan dua orang wanita yang mendakwa mereka telah diganggu oleh anggota polis yang sedang menjalankan tugas ketika Sekatan Jalan Raya (SJR).

𝗣𝗗𝗥𝗠 𝘀𝗶𝗮𝘀𝗮𝘁 𝗮𝗻𝗴𝗴𝗼𝘁𝗮𝗻𝘆𝗮 𝘀𝗼𝗮𝗹 𝘄𝗮𝗻𝗶𝘁𝗮 𝘁𝗮𝗸 𝗽𝗮𝗸𝗮𝗶 𝗰𝗼𝗹𝗶 𝗱𝗶 𝗦𝗝𝗥 Sila rujuk post sebelum ini :...

Posted by Info Roadblock JPJ/POLIS on Saturday, February 13, 2021

Menerusi laporan BH Online, berikutan itu pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menyiasat kedua-dua dakwaan tersebut, kata Pengarah Jabatan Integriti Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman, Datuk Zamri Yahya.

Kes pertama berlaku di Jalan Duta, Kuala Lumpur mengenai seorang wanita yang ditanya oleh anggota polis sama ada dia memakai pakaian dalam atau tidak.

Antara sedutan video dari Instagram mangsa

“Cuba tunjuk, cuba bukak. Kalau awak tunjuk, saya tak saman awak..” – Cerita gadis tersebut 😱

Posted by Omza on Saturday, February 13, 2021

“Cuba tunjuk, cuba bukak…”

Kes kedua pula berlaku di Pulau Pinang dimana seorang anggota polis menghubungi wanita yang baru diperiksanya ketika melalui SJR untuk tujuan berkenalan.

“Siasatan pada masa ini adalah untuk mengenal pasti kedua-dua anggota terbabit berdasarkan keterangan dan maklumat yang ada.

“Pada masa yang sama, Bukit Aman sudah menghubungi kedua-dua wanita itu untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai anggota yang didakwa menggangu mereka,” katanya.

Selain itu, Zamri juga berkata tindakan tatatertib yang sewajarnya akan dikenakan terhadap mereka yang terbabit kerana telah mencemarkan imej PDRM.

“Kesalahan seperti dinyatakan itu adalah kesalahan tatakelakuan yang serius kerana ia boleh mencemarkan imej PDRM.

“Saya juga ingin menginginkan bahawa pegawai dan anggota polis yang sedang bertugas perlu bersikap profesional dan tidak membuat sesuatu perkara atau percakapan yang tidak berkaitan tugas rasmi yang sedang dijalankan,” jelasnya.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me