Video Penuh - Hati penjual sama ‘berderai’, lihat pekerja J&T mogok baling2 barang pembeli Skip to main content

Video Penuh - Hati penjual sama ‘berderai’, lihat pekerja J&T mogok baling2 barang pembeli

Sejak semalam, tular di media sosial berkenaan pekerja sebuah syarikat perkhidmatan penghantaran barang yang membaling parcel pembelian secara online di tempat pengumpulan syarikat tersebut.

Baling2 barang pembeli

Hal ini didakwa disebabkan masalah pengurusan yang seakan menganiya pekerja apabila bayaran yang diterima tidak setimpal dengan kerja penghantaran yang mereka lakukan.


Nak mogok tu mogok jela, barang orang jangan usik

Namun begitu, ramai warganet yang tidak berpuas hati dengan mogok yang dilakukan oleh pekerja-pekerja tersebut kerana barangan yang mereka lempar dan rosakkan adalah milik pembeli dan pastinya tidak ada kena mengena dengan masalah antara mereka dan syarikat pengurusan.




Tak pasal2 boleh ke lokap

Tak kurang juga yang meninggalkan komen dengan merasakan tindakan mereka tidak menyelesaikan masalah, tetapi membuatkan orang lain seperti penjual turut berdepan masalah andai barangan yang dibaling itu rosak akibat kemarahan yang mereka luahkan.

Rata-rata daripada mereka faham akan penganiyaan yang dihadapi pekerja syarikat perkhidmatan penghantar barangan itu. Namun, apabila ia melibatkan kerugian orang lain, ia adala satu tindakan yang tidak bertanggungjawab.

Sedih tengok barang2 kena campak

Seller pulak nanti jadi mangsa

Walau bagaimanapun video yang tular itu belum lagi mendapat penjelasan daripada mana-mana pihak. Lokasi yang memperlihatkan para pekerja syarikat terbabit melakukan kerosakkan juga tidak dinyatakan oleh pengguna Twitter yang memuat naik rakaman tersebut.

Melalui pemerhatian, video berkenaan telah diperoleh menerusi aplikasi Tiktok milik seorang pengguna dikenali sebagai umiselama.

@.deqsha

#stitch with @umiselama Sapa nak tanggung kos rugi saya? #esw

♬ original sound - Deq Sha ๐Ÿ‘‘

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me