Video - Redah Api Selamatkan Tunang Kemalangan, Pramugari Masih Kritikal Di Hospital Skip to main content

Video - Redah Api Selamatkan Tunang Kemalangan, Pramugari Masih Kritikal Di Hospital

Selalunya, madah-madah seperti ‘sanggup ku renang lautan api’ sering diucapkan dalam kalangan pasangan yang sedang hangat bercinta.

Tetapi, betul ke kalau kita mencintai seseorang, kita sanggup ‘membakar diri’ demi pasangan kita itu? Walhal, terkena sedikit api pun dah sakit, inikan pula mengorbankan diri meredah api yang sedang marak.

Agak mustahil, bukan? Namun, begitulah yang berlaku dalam kisah tragis ini.

Baru-baru ini, negara jiran kita, Singapura dikejutkan dengan berita kemalangan tragis yang meragut nyawa lima orang lelaki dan seorang wanita cedera parah, pada Sabtu lalu.

Berikutan itu, sebuah rakaman kamera litar pintas (CCTV) yang menunjukkan detik cemas ketika nahas berkenaan terjadi, telah menjadi tular di media sosial apabila ia turut memperlihatkan seorang wanita berlari ke arah kereta yang dijilat api berkenaan.

Menerusi rakaman tersebut, sebuah kereta BMW M4 berwarna putih dilihat berpusing-pusing selama beberapa saat di atas jalan raya sebelum merempuh sebuah rumah kedai dan terbakar.

Namun, apa yang mengejutkan adalah dalam kira-kira dua puluh saat selepas kejadian, seorang wanita dilihat berlari ke arah kereta yang sedang terbakar itu dan terus masuk ke dalam api yang sedang marak untuk menyelamatkan individu yang masih berada dalam kereta berkenaan.

Memetik laporan The Straits Times, sepuluh saat seterusnya, kelibatnya kelihatan semula apabila dia dilihat berlari ke arah beberapa rumah kedai yang terletak di arah bertentangan, namun dalam keadaan badannya dijilat api.

Difahamkan lagi, kereta yang terbakar itu dipandu oleh tunangnya, Jonathan Long, 29 dan turut dinaiki empat rakan lelaki berkenaan, Eugene Yap, 29; Elvin Tan, 28; Teo Qi Xiang, 26; dan Gary Wong, 29. Kesemuanya maut di tempat kejadian.

Jelaslah, demi cinta terhadap insan tersayang, wanita berkenaan sanggup berkorban dengan menggadaikan nyawa sendiri asalkan tunang serta rakan-rakannya selamat.

Hebat sungguh wanita itu, walaupun tahu perkara itu akan membahayakan nyawanya, dia dengan berani meredah ‘lautan api’ kerana tidak mahu melihat pasangannya berada dalam bahaya.

Siapa wanita tersebut?

Wanita berkenaan dikenali sebagai Raybe Oh, 26, yang merupakan seorang bekas pramugari berasal dari Johor, Malaysia. Kini dalam keadaan kritikal di Hospital Besar Singapura setelah dilaporkan mengalami kelecuran teruk pada 80 peratus badannya.

Terdahulu, pihak media Singapura melaporkan bahawa mereka telah menyemak enam klip video berhubung nahas itu yang dipercayai berlaku antara jam 5.24 pagi dan 5.50 pagi.

Pada awalnya, kereta BMW itu dilihat melakukan tiga pusingan di jalan yang sama sebelum hilang kawalan dan terbabas semasa pusingan keempat.

Sumber: borakdaily

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me