Video - “Suami saya, hak saya..” – Perli netizen? Ramai bengang dengan isteri Shuk Skip to main content

Video - “Suami saya, hak saya..” – Perli netizen? Ramai bengang dengan isteri Shuk

Selepas hubungan antara pelawak Shuk Sahar dengan isterinya, Rossalennah Natassiah Asshaferah reda, tiba-tiba timbul pula isu lain dimana warganet mendakwa Sera sendiri yang mengundang kontroversi tersebut.

Menerusi aplikasi TikTok milik Rossalenna atau lebih mesra disapa ‘Sera’, dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dirinya memakai kaca mata hitam sambil bersandar di kerusi.

Dalam video itu, Sera melakukan ‘miming’ dengan dialog yang seakan-akan ‘memerli’ seseorang termasuk membuat gaya seolah-olah ‘berlagak’ diiringi gelak ketawa.

@cococurv_rossasera

#fyp #shouldbeme

♬ original sound - patrick ★ IG : tummy.boys 👑 - 🧑🏻👑tummy.boys 🇲🇾x🇮🇩

“Kenapa kena hasut orang lain suruh benci aku sekali? Tak boleh jatuhkan aku sorang-sorang eh?,” lontar Sera mengikut dialog tersebut.

Perkongsian tersebut menimbulkan pelbagai reaksi daripada warganet, rata-rata mereka berbelah bahagi pendapat.

Bagi penyokong Sera, mereka menyatakan perkara sedemikian perlu dilaungkan supaya orang yang dengki dengan kebahagiaan mereka suami isteri menyerah kalah.

Bagaimanapun, ada juga segelintir individu kurang senang dengan tindakan wanita itu dan menegaskan bahawa Sera yang mencetuskan permasalahan rumah tangganya di laman sosial.

Masih tidak berpuas hati dengan perkongsian berkenaan, warganet mula ‘menggali’ semula dan menyerang video Sera pada bulan Disember lalu, iaitu ketika Sera mempertahankan suaminya yang dituduh curang.

@cococurv_rossasera

#fypシ #fyp #itstartsontiktok #fypdongggggggg #shouldbeme

♬ оригинальный звук - Lerushka👐🏼

Menjengah ke ruangan komen, ternyata ramai yang bengang tindakan Sera dan memerli dirinya kembali. Bagi mereka, empunya diri buka aib suami, tetapi kenapa nak salahkan warganet pula?

Hari tu beria2 buka aib suami

Nanti suami curang lagi jangan heboh

Dia sendiri tunjuk masalah di laman sosial


Terdahulu, Sera berkahwin dengan Shuk atau nama sebenarnya, Shukri Mohamed Sahar pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Nur Qurratu Ain dan Nur Assyifatu Aimy.

Sumber: TikTok Sera 

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me