Anak mengadu panas dalam kelas, bapa terus ‘angkut’ kipas pergi sekolah Skip to main content

Anak mengadu panas dalam kelas, bapa terus ‘angkut’ kipas pergi sekolah

Setiap ibu bapa pasti menginginkan yang terbaik untuk anak mereka, betul tak? Begitulah yang berlaku dalam kisah pasangan suami isteri ini.

Berikutan cuaca tidak menentu yang menanda negara Malaysia kebelakangan ini, seorang wanita bernama Puan Ros Ramlan berkongsi cerita di mana anak perempuannya ada mengadu kepanasan sewaktu dalam kelas di sekolah.

Tidak mahu anaknya kurang fokus semasa sesi pembelajaran, bapanya terus membawa kipas ke bilik darjah. Aksi bapa tersebut dirakam menerusi satu video yang dikongsi oleh Ros di aplikasi TikTok miliknya @rosramlan.

Bawa kipas angin besar ke sekolah

@rosramlan

Please nak, lepas ni jangan complain lagi ya. Mama risau nanti Daddy bawa sekali peti ais semua 🤣 💜 #daddy #myfamily #madamrr #fyp #fypシ

♬ Hanya Rindu - Andmesh

“Please nak, lepas ni jangan ‘complain’ lagi ya. Mama risau nanti Daddy bawa sekali peti ais semua,” tulis wanita itu di ruangan kapsyen.

Mungkin perkara itu tidak pernah dibuat orang, sehingga pak ‘guard’ di sekolah pun terkejut melihat aksi bapa terbabit.

Apabila permintaan anak sudah dipenuhi, wanita itu memberi pesanan kepada anaknya agar tidak mengadu tentang suasana dalam kelas pada bapanya lagi.

Malah, dia sempat lagi berseloroh, manalah tahu takut jika suaminya membawa perkakas elektrik lain ke sekolah pula nanti.

Meninjau ke ruangan komen, netizen membanjiri dengan pelbagai reaksi di mana mereka bersetuju dengan tindakan bapa terbabit. Mana tidaknya, bapa mana yang tidak mahu yang terbaik untuk anaknya, betul tak?

Bagaimanapun, ada juga yang tidak bersetuju dan menyifatkan tindakan itu tidak wajar atas alasan anaknya itu bersekolah di sekolah awam.

Mesti anak terharu dengan bapa

Kalau sekolah benarkan, apa salahnya?

Panas dulu dan sekarang lain, tak perlu banding

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me