Bapa PersoaI Kantin Sekolah JuaI Mee Segera Goreng ‘Bodoh’, Kosong Apa Pun Tak Ada! Skip to main content

Bapa PersoaI Kantin Sekolah JuaI Mee Segera Goreng ‘Bodoh’, Kosong Apa Pun Tak Ada!

Memang tak dapat dinafikan, makanan yang dijual di sesetengah kantin sekolah kadang kala agak mahal. Dah lah mahal, tapi kuantiti makanan yang diberikan juga sedikit. Boleh dikatakan, memang tidak berbaIoi lah.

Terbaru, seorang bapa telah meluahkan rasa kur.ang berpuas hati dengan kuantiti dan harga makanan yang dipercayai dijual di kantin sekolah anaknya.

Berbaloi ke harga RM1.50?

Berdasarkan video pendek yang dikongsikan oleh Adam Azali di TikTok mema.parkan sebungkus mi segera goreng yang didakwa dibeli oleh anaknya di sekolah dengan harga RM1.50.

Menurut lelaki ini, anaknya yang berusia tujuh tahun itu pada awalnya menya.ngka makanan tersebut adalah mee goreng. Kanak-kanak ini kemudian membawa bungkusan makanan tersebut pulang ke rumah dan alangkah terkejutnya si bapa ini apabila melihat sebenarnya itu adalah mi segera dan bukannya mee goreng

Dalam video tersebut, lelaki ini turut mempersoalkan harga dan kuantiti makanan yang dijual itu. Adakah ianya berbaIoi untuk dibeli ataupun ti.dak. Jika dilihat daripada video tersebut, kuantiti mi segera goreng tersebut terlalu sedikit dan ti.dak padan dengan harga yang dijual. Dah lah sikit, tak ada bahan pula tu. Tambah lelaki ini lagi, nasib baik lah dia ada menyediakan bekalan makanan untuk anaknya.

Menjengah ke ruangan komen, kebanyakan netizen memaklumkan bahawa pihak pengurusan kantin sekolah sepatutnya tidak dibenarkan menjual mi segera kerana ianya ti.dak baik untuk kesihatan kanak-kanak.

Malah, tidak kurang juga ada yang memberi cadangan kepada lelaki ini supaya melaporkan kepada pihak sekolah berhubung lsu tersebut.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me