“Berbekal RM20 bawak anak isteri ke Mall, macam gempak tapi tengah sebak..” Luahan Suami. Skip to main content

“Berbekal RM20 bawak anak isteri ke Mall, macam gempak tapi tengah sebak..” Luahan Suami.

Perkahwinan yang sempurna bukanlah lahir dari wang ringgit. Tolak ansur, memahami dan mempunyai komunikasi yang baik merupakan antara kunci utama dalam alam rumahtangga.

Tidak semua perempuan hanya memandang harta semata.

Ramai yang berkahwin dan mahu sama-sama melalui pedih getir hidup bersama suami tercinta.

Namun apa yang lebih penting adalah kualiti masa yang diluangkan seisi keluarga dalam membentuk keluarga bahagia.

Satu cerita telah tular di laman sosial Facebook mengenai seorang suami yang bernama Mohd Hairie Bakri yang berkongsi cerita mengenai keluarga kecilnya.

“Aku memang sengaja buat-buat lupa yang dalam kocek aku cuma ada RM20 je , tapi peduli apa aku , aku percaya rezeki itu Allah yang bagi”.

“Hanya berbekal Rm20 aku bawak anak isteri aku pusing 1 mall … Nampak macam gempak tapi sebenarnya tengah tahan sebak”. 

Beliau berkongsi pengalamannya mengharungi perit hidup namun masih tidak lupa akan tanggungjawabnya kepada isteri dan anak tercinta.

Berbekalkan Rm20 ringgit beliau masih keluar meluangkan masa bersama orang tersayang dengan membawa anak dan isteri ke pusat membeli-belah.

Menurutnya lagi, isterinya memahami apa yang sedang dilaluinya dan hanya ingin keluar bersiar-siar dan meluangkan masa bersama.

RM20 RINGGIT PUNYA GILER Giler ke ape ni tengah2 bulan bawak ank2 bini aku masuk bp mall ... Kau tenang je lah , dr...

Posted by Mohd Hairie Bakri on Thursday, August 15, 2019

Pergi Ke Pusat Membeli-belah Hanya Berbekal RM20 Dalam Kocek.

“Giler ke apa ni tengah bulan bawak anak dan bini aku masuk bp mall. Kau tenang je lah, dari rumah lagi aku dah cakap hanya bawak jalan-jalan bukan shoping”.

“Anak dan bini aku senyum je, aku memang sengaja buat-buat lupa yang dalam kocek aku cuma ada RM20 je. Tapi peduli apa aku, aku percaya rezeki tu Allah yg bagi.

“Tidak mustahil si miskin ini boleh jadi kaya kalau Allah izin kan. Sape yang kenal aku, kalau aku kaya, korang pun aku buat jadi sampai kaya”.

“Hanya berbekal rm20 aku bawak anak isteri aku pusing 1 mall. Nampak macam gempak tapi sebenarnya tengah tahan sebak”.

“Sepanjang jalan aku perhati je gerak geri bini aku , sesekali dia tenung kedai pakaian lama giler. Aku dah cuak datang angin dia nak mana aku nk cekau duit.

“Dia bukan tau duit aku punya baki. Tapi Alhamdulillahlah, dia tak masuk dan hanya perhati dari luar sahaja”.

“Maafkan suamimu sayang. Bukan aku tidak mampu nak belikan, tetapi ada perkara yang aku perlu utamakan. Apabila semuanya telah selesai , Inshaallah aku beri ape yang kau idamkan”.

Beliau turut berpesan jika mahu membeli jiwa keluarga tidak semestikan memerlukan modal yang besar dan cukuplah dapat meluangkan masa bersama.

“Beli jiwa keluarga tidak memerlukan modal yang besar. Cukup kau berikan perhatian dan masa untuk bersama”.

“Jujur aku cakap, sebak hati ini bila melihat mata isteri mahukan sesuatu yang tidak tercapai”. 

Semoga perkongsian ini memberi inspirasi dan manfaat kepada semua. Luangkanlah masa yang berharga bersama keluarga anda.

Sumber

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru