“Berbekal RM20 bawak anak isteri ke Mall, macam gempak tapi tengah sebak..” Luahan Suami. Skip to main content

“Berbekal RM20 bawak anak isteri ke Mall, macam gempak tapi tengah sebak..” Luahan Suami.

Perkahwinan yang sempurna bukanlah lahir dari wang ringgit. Tolak ansur, memahami dan mempunyai komunikasi yang baik merupakan antara kunci utama dalam alam rumahtangga.

Tidak semua perempuan hanya memandang harta semata.

Ramai yang berkahwin dan mahu sama-sama melalui pedih getir hidup bersama suami tercinta.

Namun apa yang lebih penting adalah kualiti masa yang diluangkan seisi keluarga dalam membentuk keluarga bahagia.

Satu cerita telah tular di laman sosial Facebook mengenai seorang suami yang bernama Mohd Hairie Bakri yang berkongsi cerita mengenai keluarga kecilnya.

“Aku memang sengaja buat-buat lupa yang dalam kocek aku cuma ada RM20 je , tapi peduli apa aku , aku percaya rezeki itu Allah yang bagi”.

“Hanya berbekal Rm20 aku bawak anak isteri aku pusing 1 mall … Nampak macam gempak tapi sebenarnya tengah tahan sebak”. 

Beliau berkongsi pengalamannya mengharungi perit hidup namun masih tidak lupa akan tanggungjawabnya kepada isteri dan anak tercinta.

Berbekalkan Rm20 ringgit beliau masih keluar meluangkan masa bersama orang tersayang dengan membawa anak dan isteri ke pusat membeli-belah.

Menurutnya lagi, isterinya memahami apa yang sedang dilaluinya dan hanya ingin keluar bersiar-siar dan meluangkan masa bersama.

RM20 RINGGIT PUNYA GILER Giler ke ape ni tengah2 bulan bawak ank2 bini aku masuk bp mall ... Kau tenang je lah , dr...

Posted by Mohd Hairie Bakri on Thursday, August 15, 2019

Pergi Ke Pusat Membeli-belah Hanya Berbekal RM20 Dalam Kocek.

“Giler ke apa ni tengah bulan bawak anak dan bini aku masuk bp mall. Kau tenang je lah, dari rumah lagi aku dah cakap hanya bawak jalan-jalan bukan shoping”.

“Anak dan bini aku senyum je, aku memang sengaja buat-buat lupa yang dalam kocek aku cuma ada RM20 je. Tapi peduli apa aku, aku percaya rezeki tu Allah yg bagi.

“Tidak mustahil si miskin ini boleh jadi kaya kalau Allah izin kan. Sape yang kenal aku, kalau aku kaya, korang pun aku buat jadi sampai kaya”.

“Hanya berbekal rm20 aku bawak anak isteri aku pusing 1 mall. Nampak macam gempak tapi sebenarnya tengah tahan sebak”.

“Sepanjang jalan aku perhati je gerak geri bini aku , sesekali dia tenung kedai pakaian lama giler. Aku dah cuak datang angin dia nak mana aku nk cekau duit.

“Dia bukan tau duit aku punya baki. Tapi Alhamdulillahlah, dia tak masuk dan hanya perhati dari luar sahaja”.

“Maafkan suamimu sayang. Bukan aku tidak mampu nak belikan, tetapi ada perkara yang aku perlu utamakan. Apabila semuanya telah selesai , Inshaallah aku beri ape yang kau idamkan”.

Beliau turut berpesan jika mahu membeli jiwa keluarga tidak semestikan memerlukan modal yang besar dan cukuplah dapat meluangkan masa bersama.

“Beli jiwa keluarga tidak memerlukan modal yang besar. Cukup kau berikan perhatian dan masa untuk bersama”.

“Jujur aku cakap, sebak hati ini bila melihat mata isteri mahukan sesuatu yang tidak tercapai”. 

Semoga perkongsian ini memberi inspirasi dan manfaat kepada semua. Luangkanlah masa yang berharga bersama keluarga anda.

Sumber

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me