'Bisnes terjejas RM40K, YouTube hilang 30K subscribers' - Isarb mohon maaf & setuju bayar RM8k kpd mangsa untuk settle kes Skip to main content

'Bisnes terjejas RM40K, YouTube hilang 30K subscribers' - Isarb mohon maaf & setuju bayar RM8k kpd mangsa untuk settle kes

Hujung minggu lalu, viral di media sosial video YouTuber and the gang membelasah seorang lelaki di gelanggang futsal kerana tidak berpuas hati salah seorang rakan mereka dipukul. 

Semalam, YouTuber terbabit tampil memberi penjelasan dan permohonan maaf secara terbuka setelah isu itu menjadi viral dan memberi impak terhadap perniagaannya yang membabitkan kerugian puluhan ribu ringgit.

Isa Isarb atau nama sebenarnya, Isa Batharul Zaman, 23, mengakui dia bertindak mengikut emosi dan darah muda pada Jumaat lalu. 

"Saya minta maaf kepada semua yang terkesan, sepatutnya saya tunjuk contoh baik tetapi tidak kerana bertindak mengikut emosi," katanya dalam video berdurasi 17 minit 32 saat itu di Instagramnya. 

Menurut Isa, sebelum kejadian dia berada di Mid Valley sebelum dihubungi oleh rakannya, Hafiz, yang memaklumkan dirinya dipukul beramai-ramai. 

"Bila saya sampai dekat lokasi, memang datang dalam keadaan marah sebab kawan kena pukul. Lepas tu pukul depan ramai orang and artis lain yang pukul. Sampai-sampai je saya buat apa yang diorang buat. Diorang pukul, saya pukul balik. 

"Bila tanya side sana, ada yang cakap Hafiz ni kena pukul dengan seorang dan yang lain pegang dia je. And abang kepada budak tu datang pegang kolar dia macam tu. Ada yang lain pula cakap, Hafiz kena tumbuk dengan seorang je, bertubi-tubi kena tumbuk. And abang dia dah pukul adia dia yang tumbuk tu," katanya. 

Bagaimanapun, kes itu telah diselesaikan secara baik di mana kedua-dua pihak menarik balik laporan polis. Isa and the gang juga bersetuju untuk membayar RM8,000 kepada mangsa, Rahimie, sebagai ganti rugi di mana RM5,000 telah dibayar pada 6 Mac lalu dan bakinya akan dilangsai pada 8 April.

Bagi Isa, bayaran ganti rugi itu mungkin tidak setanding dengan kesan yang dihadapi mangsa, tetapi itu jalan penyelesaian yang telah dipersetujui bersama

Isa juga meluahkan rasa kesal berikutan video kejadian itu viral di media sosial, sedangkan hal itu telahpun selesai di antara kedua-dua pihak. Akibat dari viral itu, Isa mengakui perniagaan yang dijalankannya turut menerima kesan. 

"Keadaan jadi bertambah rumit apabila kisah itu tular di media sosial dan ia bukan hanya memburukkan nama, malah bahagian pemasaran saya menerima banyak kiriman mesej berbaur makian selain tuntutan pemulangan wang bayaran dibuat oleh pelanggan. 

"Ada dalam RM30,000 hingga RM40,000 yang sudah dipulangkan semula," katanya. 

Selain kerugian wang, Isa mendedahkan jumlah pengikut di saluran YouTubenya juga berkurangan dari 2.06 juta kepada 2.03 juta (anggaran kasar 30,000). 

Dalam pada itu, Isa berterima kasih kepada Polis Diraja Malaysia kerana telah mengambil tindakan pantas untuk mengendalikan kes yang kini dianggap telah selesai. 

Sementara itu dari pihak mangsa, Rahimie menjelaskan dia berterima kasih kepada mereka yang prihatin dengan nasib yang menimpanya. Dia kini sedang beransur pulih dan menyerahkan kepada polis untuk mengambil tindakan.

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru