'Bisnes terjejas RM40K, YouTube hilang 30K subscribers' - Isarb mohon maaf & setuju bayar RM8k kpd mangsa untuk settle kes Skip to main content

'Bisnes terjejas RM40K, YouTube hilang 30K subscribers' - Isarb mohon maaf & setuju bayar RM8k kpd mangsa untuk settle kes

Hujung minggu lalu, viral di media sosial video YouTuber and the gang membelasah seorang lelaki di gelanggang futsal kerana tidak berpuas hati salah seorang rakan mereka dipukul. 

Semalam, YouTuber terbabit tampil memberi penjelasan dan permohonan maaf secara terbuka setelah isu itu menjadi viral dan memberi impak terhadap perniagaannya yang membabitkan kerugian puluhan ribu ringgit.

Isa Isarb atau nama sebenarnya, Isa Batharul Zaman, 23, mengakui dia bertindak mengikut emosi dan darah muda pada Jumaat lalu. 

"Saya minta maaf kepada semua yang terkesan, sepatutnya saya tunjuk contoh baik tetapi tidak kerana bertindak mengikut emosi," katanya dalam video berdurasi 17 minit 32 saat itu di Instagramnya. 

Menurut Isa, sebelum kejadian dia berada di Mid Valley sebelum dihubungi oleh rakannya, Hafiz, yang memaklumkan dirinya dipukul beramai-ramai. 

"Bila saya sampai dekat lokasi, memang datang dalam keadaan marah sebab kawan kena pukul. Lepas tu pukul depan ramai orang and artis lain yang pukul. Sampai-sampai je saya buat apa yang diorang buat. Diorang pukul, saya pukul balik. 

"Bila tanya side sana, ada yang cakap Hafiz ni kena pukul dengan seorang dan yang lain pegang dia je. And abang kepada budak tu datang pegang kolar dia macam tu. Ada yang lain pula cakap, Hafiz kena tumbuk dengan seorang je, bertubi-tubi kena tumbuk. And abang dia dah pukul adia dia yang tumbuk tu," katanya. 

Bagaimanapun, kes itu telah diselesaikan secara baik di mana kedua-dua pihak menarik balik laporan polis. Isa and the gang juga bersetuju untuk membayar RM8,000 kepada mangsa, Rahimie, sebagai ganti rugi di mana RM5,000 telah dibayar pada 6 Mac lalu dan bakinya akan dilangsai pada 8 April.

Bagi Isa, bayaran ganti rugi itu mungkin tidak setanding dengan kesan yang dihadapi mangsa, tetapi itu jalan penyelesaian yang telah dipersetujui bersama

Isa juga meluahkan rasa kesal berikutan video kejadian itu viral di media sosial, sedangkan hal itu telahpun selesai di antara kedua-dua pihak. Akibat dari viral itu, Isa mengakui perniagaan yang dijalankannya turut menerima kesan. 

"Keadaan jadi bertambah rumit apabila kisah itu tular di media sosial dan ia bukan hanya memburukkan nama, malah bahagian pemasaran saya menerima banyak kiriman mesej berbaur makian selain tuntutan pemulangan wang bayaran dibuat oleh pelanggan. 

"Ada dalam RM30,000 hingga RM40,000 yang sudah dipulangkan semula," katanya. 

Selain kerugian wang, Isa mendedahkan jumlah pengikut di saluran YouTubenya juga berkurangan dari 2.06 juta kepada 2.03 juta (anggaran kasar 30,000). 

Dalam pada itu, Isa berterima kasih kepada Polis Diraja Malaysia kerana telah mengambil tindakan pantas untuk mengendalikan kes yang kini dianggap telah selesai. 

Sementara itu dari pihak mangsa, Rahimie menjelaskan dia berterima kasih kepada mereka yang prihatin dengan nasib yang menimpanya. Dia kini sedang beransur pulih dan menyerahkan kepada polis untuk mengambil tindakan.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me