Dah tak nampak pakai emas, MK K-Clique keluar tuntut ilmu ikut jemaah Skip to main content

Dah tak nampak pakai emas, MK K-Clique keluar tuntut ilmu ikut jemaah

Tampil dengan gaya ala-ala ‘bad boy’, penyanyi rap dari kumpulan K-Clique iaitu MK sering mengundang kecaman netizen apatah lagi mengakui gemar memakai aksesori seperti rantai dan gelang emas.

Namun kali ini bukanlah soal kecaman, sebaliknya pujian terhadap penyanyi berusia 29 tahun itu apabila dipercayai keluar berdakwah selama tiga hari di Bandar Jerantut, Pahang.

Seorang pengguna laman Facebook, Farith Zul berkongsi mengenai perkara itu dengan memuat naik dua keping gambar MK atau nama sebenarnya Muhammad Hairi Amin bersama pendakwah, Maulana Helmi.

MK pun keluar 3 hari

Guys MK pun keluar 3 hari guys ... Masyallah , budak-budak muda Sabah ni kalau kena tasykil mudah insyallah ......

Posted by Farith Zul on Friday, March 5, 2021

“Pengalaman jemaah-jemaah yang keluar dakwah di Sabah memang selalu beri laporan ramai pemuda walaupun zahirnya nampak “rock&blues” namun hati mereka lembut dan mudah tersentuh dengan dakwah.

“Allah sayang… Bila mana satu orang mula datang kepada agama, bertemu orang-orang soleh itu tandanya ada perkara baik yang Allah SWT inginkan untuk dirinya.

“Pandanglah walau satu kebaikan pun yang ada pada orang lain walaupun dalam dirinya ada 1000 keburukan,” tulisnya.

Menerusi sebuah video di aplikasi TikTok pula, seorang wanita berkongsi video memaparkan suaminya turut bertemu dengan penyanyi berasal dari Sabah itu dalam menuntut ilmu Allah SWT.

Jangan menilai luaran manusia

@ikasakhir

Kenal ka hampa ? Siapa kita nak menilai luaran setiap manusia , sebab hari tu milik Allah #fyp #fypシ

♬ bunyi asal - 🇲🇾انسان ميستري🇲🇾

“Suami siap dapat sebilik dengan mereka. Paling best suami bagitau, mereka tak sombong langsung. Alhamdulillah hati itu milik Allah,” coretnya dalam video berdurasi 16 saat tersebut.

Turut kelihatan menyertai jemaah tabligh berkenaan adalah pelakon Mas Khan, Azuan Mazlan dan ahli perniagaan Ron Kamisan.

Sesi ceramah

Satu kalimah Allah!

3 hari penuh pengisian

Masuk kalimah dalam hati

Doakan MK untuk perbaiki diri

Menerusi pemerhatian posting-posting yang dikongsi, MK tidak menggayakan sebarang aksesori emas seperti yang sering dipakai sebelum ini. Moga terus istiqamah!

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me