“Dalam ramai2 bergambar, anak Erra Fazira pakai mask. Bagus dik!” – Netizen Skip to main content

“Dalam ramai2 bergambar, anak Erra Fazira pakai mask. Bagus dik!” – Netizen

Selepas berlangsung majlis perkahwinan selebriti popular Neelofa, kecoh di media sosial mengenai dakwaan berhubung pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

Namun begitu, tiba-tiba puteri tunggal hasil perkahwinan Engku Emran dan Erra Fazira, iaitu Engku Aleesya pula menjadi perhatian di aplikasi TikTok ketika bergambar di atas pelamin.

Sebuah video dikongsi seorang gadis, @irania.mohamed memuji kanak-kanak berusia 12 tahun itu yang disifatkan menjaga SOP dengan memakai pelitup muka walaupun bergambar dalam kalangan ahli keluarga.

“Dia sorang pakai mask sesi bergambar”

@irania.mohamed

Dia sorg pakai mask sesi bergmbr majlis lofa๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค—

♬ original sound - 【GADIS】IEZA

“Dalam ramai-ramai, anak Erra Fazira yang pakai pelitup muka. Sangat menjaga SOP, tindakan yang bagus adik!” tulis gadis berkenaan.

Rakaman video tersebut meraih 523,000 tontonan setakat ini, selain hampir 15,000 tanda suka serta komen segelintir netizen yang memuji tindakan Aleesya yang ‘setia’ memakai pelitup muka.

Orang lain jaga keayuan…

Bagus budak ni!

3 orang mak didik dia…

Aleesya berada di majlis berkenaan selepas bapanya, Emran berkahwin dengan kakak Neelofa iaitu Noor Nabila pada 19 Mac lalu.

Terdahulu, polis telah membuka kertas siasatan selepas dipercayai majlis tersebut gagal mematuhi SOP ditetapkan dan tiada penjarakan fizikal.

Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd Noor selamat bernikah dengan pendakwah bebas Haris Ismail atau PU Riz di sebuah hotel di Kuala Lumpur, pagi semalam.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me