Hasrat Lelaki Halalkan Tunang Tidak Kesampaian, Hanya Mampu Temani Perjalanan Terakhir Skip to main content

Hasrat Lelaki Halalkan Tunang Tidak Kesampaian, Hanya Mampu Temani Perjalanan Terakhir

Hasrat seorang lelaki untuk menghalakan kekasih hati tidak kesampaian apabila tunangnya dijemput ajal terlebih dahulu

kisah menyayat hati ini telah tular apabila dikongsikan oleh sepupu kepada arwah bakal pengantin perempuan menerusi video di aplikasi tiktok

menerusi video yang dikongsikan oleh Din Amiruddin memaparkan detik detik tuang kepada arwah menemani perjalanan terakhir insan yang sepatutnya menjadi suri hatinya

@dinamiruddin

ada ka lelaki setia zaman skrang. adaa, ini bukti dia. #nasimanuk

♬ Diam Diam Menyukaiku - wawanawe26

Arwah sakit buah pinggang

Menurut Din Amiruddin, kakak sepupuya itu bernama Zaimah Munf telah menghembuskan nafas terakhir pada jumaat lalu akibat sakit buah pinggang kronik

difahamkan arwah yang berusai 28 tahun itu sebelum ini mengadu sakit pinggang namun tidak menyangka bahawa sudah di tahap serius

arwah kak ema sebelum ini mengadu sakit pinggang namun ingatkan sakit biasa sahaja, namun pada oktober tahun lepas, baru la tahu dia sakit buah pinggang. ketika tahu dia sudah di tahap lima. ujarnya

Hajat nikah bulan ini

berkongsi cerita akan tunang kepada arwah, Din mengatakan bahawa kakaknya dan pasangan mengikat pertunangan pada pertengahan tahun lalu 

bahkan, pasangan ini juga dikatakan merancang untuk bernikah pada awal bulan ini namun tidak kesampaian apabila zaimah tiba tiba jatuh sakit dan dimasukkan ke hospital

@dinamiruddin

semoga kakak ditempatkan dikalangan orang2 beriman. aminn 🥰😇 #nasimanuk

♬ bunyi asal - Din Amiruddin

tunang temani arwah hingga akhir hayatnya

tambah Din, tunang arwah tentunya yang paling terkesan malah ketika pengabumian, wajahnya agak sugul

banyak kali nampak dia termenung menyapu air mata, daripada usung keranda hinggalah ke liang lahad, dia akan tampil ke depan. mahu temani perjalanan terakhir arwah

ajal maut dan jodoh di tangan tuhan. diharap tunang arwah terus kuat dan menemui pengganti suatu hari nanti

sumber: redaksi

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me