Ibu Pengantin Sweet Suap Makan Disangka Abai Menantu, Rupanya Ini Kisah Sebenar Skip to main content

Ibu Pengantin Sweet Suap Makan Disangka Abai Menantu, Rupanya Ini Kisah Sebenar

Walaupun telah berkahwin, hubungan antara ibu bapa dan anak-anak tak sepatutnya terputus begitu saja. Sebaliknya ikatan kekeluargaan perlu jadi lebih kuat sambil menunjukkan rasa kasih sayang antara satu sama lain.

Gelagat ibu suap pengantin penuh kasih sayang jadi tumpuan hangat di TikTok 

Baru-baru ini, sebuah video yang memaparkan layanan mesra seorang ibu telah jadi tumpuan di aplikasi TikTok. Demi kasih sayangnya terhadap pengantin lelaki, wanita itu dilihat suapkan sedikit makanan dan hulurkan segelas minuman kepadanya dengan penuh berhati-hati.

@mr.emcee

Dia seorg ibu yg kuat kasih ibu tiada galang gantinya..Masih tidak boleh move on saat ini.#fypシforyoupage #malaysiatiktok #famoustiktoker #teamkelate

♬ original sound - Afif Fauzi

Kesian isteri terabai…sepatutnya dia yang suap, tapi nampak macam dipinggirkan 

Walaupun telah meraih lebih sejuta tontonan, namun rakaman tersebut telah mengundang banyak rasa tak puas hati daripada netizen. Ujar mereka, wanita tersebut sepatutnya berikan peluang kepada pengantin wanita untuk suap makanan kepada suaminya. Dalam pada itu, ada juga yang beranggapan si ibu sengaja pinggirkan perasaannya dan seolah-olah buatnya seperti tak wujud.

Sebenarnya ramai tersalah anggap…lelaki cuma menantu, pengantin wanita tu anak dia 

Gara-gara banyak spekulasi negatif timbul, pengguna TikTok tampil menjelaskan bahawa pengantin lelaki tersebut adalah menantunya. Terdahulu, wanita yang dikenali sebagai Ika Ekora itu turut telah menyuap makanan kepada anak perempuannya. Disatukan dalam sebuah majlis ringkas sekitar hujung minggu lalu, Ika nyata mencurahkan kasih sayang yang tak berbelah bagi kepada kedua-dua mempelai berkenaan. Malah dia juga sempat memuat naik gambar bersama besannya di Facebook berserta doa yang baik buat anak serta menantunya.

@mr.emcee

Kasih ibu membawa ke syurga😭😭@ieykaekora hati xkuat bila melihat saat ini😥#fypシforyoupage #malaysiatiktok #indonesiatiktok #youpage_tiktok

♬ Untukmu Ibu - Exist

💗💗

Posted by Puteri Ekora on Monday, March 8, 2021

Ni tok beysan mama... Mama xmitok byok,mitok tok besan mama (ma) samo samo jago Puteri Ekora dan Aken Tendong molek,ado...

Posted by Ika Ekora on Friday, March 5, 2021

Sumber: Viralnewsupdates

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me