“Jangan cepat judge kata saya jealous,” Mawar Karim Perjelas Isu Larang Panggil Mummy Atau Mama Skip to main content

“Jangan cepat judge kata saya jealous,” Mawar Karim Perjelas Isu Larang Panggil Mummy Atau Mama

Bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar dianggap cemburu hanya kerana menjawab pertanyaan pengikutnya di IG Story.

Menerusi laporan portal-portal hiburan lain, Mawar Karim dikatakan melarang sesiapa pun bakal isteri Fizo Omar untuk menggunakan panggilan Mummy atau Mama kepada anak tunggalnya bersama Fizo, iaitu Maryam.

“Bagi Kak Mawar, tak marah kalau bapa Maryam nak kahwin. Lagi gembira dan cepat-cepat kahwin, lagi bagus. Kita sokong semoga bapa Maryam bertemu jodoh yang sesuai dan sangat sempurna.

“Kak Mawar tak sempurna, serba kekurangan. Kak Mawar sentiasa mendoakan yang terbaik untuk semua,” katanya

Walau bagaimanapun, Mawar mengingatkan kepada bakal isteri Fizo supaya tidak menggunakan panggilan ‘mummy’ atau ‘mama’.

“Kepada siapa pun bakal ibu baru Maryam, yang pasti, jangan panggil ‘mummy’ atau ‘mama’ sebab panggilan itu khas buat Kak Mawar

“Bukan apa, biarlah panggilan itu buat anakanda Maryam seorang sebab dia begitu istimewa.

“Bagi Kak Mawar dan bapa Maryam, benda yang lepas tidak perlu lagi dikenang. Masing-masing ada kehidupan dan pilihan sendiri. Tidak perlu menjaja benda yang lepas,” katanya.

Namun begitu, Mawar terkejut dengan ‘highlight’ yang mengatakan dia melarang panggilan itu di beberapa portal hiburan sehingga menyebabkan ramai salah sangka terhadap kenyataan tersebut. Ini penjelasan yang diberikan;

“Astaghfirullahal’adzim, alladzi la ilaha illa huwal hayyul qoyyumu wa atubu ilaih. Maaf ya sy bukan jenis cepat melenting mahupun melatah kakak2 sekalian,

“Sy tidak ambil hati mahupun terasa hati dengan komen2 yg kelakar. Sekali imbas sahaja sy baca terlalu banyak response sy terima.

“Cuba faham betul2 apa yg sy kata ini sangat ringkas dan mudah di fahami. Juga JELAS perkataan mummy or mama. Ay000…Dua panggilan ini khas buat Maryam utk sy.

“Selain itu ibu / Umi / bonda kawasan / sewaktu dengan nya terpulang one day Kalau Maryam di takdir kan dapat mak BARU.

“Sy masih waras & belch berfikir secara logic kakak2 syg semua, jangan cepat judge kata sy jealous. II ft. Masing2 sudah mempunyai kehidupan sendiri tidak perlu iri hati siapa lebih siapa kurang.

“Yg pasti FOCUS utama sy utk Maryam . Tiada masa nk jealous kehidupan siapa2. Chill2 saja kakak2 syg…. Banyak benda Ig sy nk fikir utk masa depan, jangan risau ya.”

Menurut Mawar lagi, fokus utamanya kini adalah untuk Maryam dan tiada masa untuk cemburu dengan kehidupan siapa-siapa

Sumber

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me