Kan Dah Kantoi, Niat Nak Jadi Wartawan Buat Live. Sekali Abang Polis Trafik Nampak Skip to main content

Kan Dah Kantoi, Niat Nak Jadi Wartawan Buat Live. Sekali Abang Polis Trafik Nampak

Kebelakangan ini, negara bukan saja diancam penularan wabak C0vid 19, malah memburukkan keadaan apabila wabak berita palsu semakin sukar dikawal hingga mencetuskan huru-hara dalam kalangan rakyat.
Kegiatan dengan niat suka-suka atau jahat ini jelas mendedahkan masyarakat kepada rasa takut termasuk mencetuskan suasana panik dan rasa tidak selamat.
T.abiat menyebar berita terawal atau bre.aking news syndrome oleh wartawan tidak bertauliah di platform media sosial seperti Facebook, Twitter, WhatsApp dan Telegram sangat membimbangkan.
Maklumat yang disebarkan golongan terb.abit diragui kesahihan, berikutan majoritinya hanya cenderung bermotifkan keseronokan dan inginkan perhatian.
Tetapi lain pula yang berlaku pada seorang individu ini. Menerusi perkongsian di facebook, dilihat individu ini pada awalnya ingin merakam satu kejadian dan pada waktu itu dilihat beberapa anggota polis trafik tengah mengawal keadaan.
Parking Tepi Dulu Sebelah Kiri
Dengan lebih 200 kongsian telah dibuat, rata rata netizen memberikan pelbagai komen terhadap rakaman tersebut.
Reaksi Orang Ramai
Sepatutnya alang2 dah kena saman rakam la sampai habis.. Nanti kami netizen ramai2 tolong bayar saman.. Yg penting kami terhibur tengok video.
Jadikan pengajaran,terbaik abam polis menjalankan tanggungjawab yg sepatutnya.
Syabas inspector sab..kesalahan dia…dia pemandu dan dia yang rakam. Cepat sangat cerita ni habis.
Eloklah tu jadi ingatan dan kenangan daripada bahaya nyawa diri dan orang lain.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me